I nuläget

Jag sa precis detta efter att ha bestämt mig för att inte laga blomkålsgrytan utan slänga ihop en enkel sallad istället och därmen hade lite tid över:
"Jag tror nog att jag ska skriva ett blogginlägg..."
Var av pappa svarar från vardagsrummet"
"Va?! och chocka alla?!"
 
SURPRICE!!!!!
 
Jag lever och mår bra. Vädligt, väldigt, VÄLDIGT bra. Jag vet inte om jag kommer berätta hela anledningen till det riktigt än eller om det får vänta lite. Antagligen blir det så.
 
Hur som. Jag jobbar på på Nolbygård. Jag är kallad en klippa, ett kap och min favorit; "äggis" (då jag gör äggröra på lördagsmornarna). Jag fortsätter med mina små misstag så som att grädda kakorna i den för varma ugnen, inte blanda smöret med sockret innan resten åker i bunken och göra kakorka för stora. Å andra sidan gör jag framsteg. Jag har ansvaret för chokladbröden i ugene, jag blandar kakdegarna från scratch och bageriet doftar himmelskt från mina generöst stora bondkakor. 
 
För tillfället har cafét öppet ända till 22:00 eftersom vi deltar lite i Ljus i Alingsås. Lasse har ljussatt köksträdgården där en saga av H.C Andersen utspelar sig. Det är röda skor, Karen, rökmaskin och spännande musik. Riktigt grymt faktiskt. Jag tycker själv att det är mycket bättre än allt det andra som visas på ljusvandringen i år. Han har också hängt ut lampor i trädgården för att efterlikna ett vardagsrum. Supermysigt!
 
Tyvärr har vi inte haft så hemskt mycket besökare på kvällen. Det blir kanske så att de flesta håller sig i stan. Det blir ju lite långt att gå till Nolbygård. Så alla som vill är SÅÅÅÅ välkomna. Vi behöver och vill ha dit er! Just nu jobbar jag inte kvällar men nästa vecka blir det troligtvis kvällspassen som gäller för mig. Kom och håll mig sällskap! :)
 
I helgen klippte Pyttan håret på mig också så nu nuddar det inte ens axlarna. Det var inte menat att bli riktigt så kort men det gjorde mig inte så mycket. Nog att det var väldigt ovant i börjar. Jag vankade på gränsen till att få lite ångest men det la sig väldigt snabbt och nu tycker jag verkligen om det. Det är som att de mig själv som när jag var liten, samtidigt som det skulle kunna vara jag om ungefär fem, tio år. En väldigt knepig blandning. 
 
Nu blev jag panikhungrig så nu ska jag göra sallad. Min favorit. Päron, ruccola, chevré, rostade hasselnötter, honung och vitlöksbröd. Rent himelskt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej!!!! Då är det inte BARA jag som tycker det var EVIGHETER sedan du gjorde ett inlägg!!
Väntar och väntar på att få läsa om vissa grejer, fast jag vet! Men det vore så mysigt att få läsa om det åxå. Du kanske känner som jag.... säger jag något om detta braiga som är i mitt liv nu, så kanske det försvinner!!
Fick veta nyss att vi skall stoppa korv hos Maggan den 10 nov.... Försök att vara med då!! Det blir Siven, Hanna, jag och kanske Wilma och Pippt.Kanske Oscar är med åxå. // Kram mitt älskade GOSSEGULL <3

Svar: Det får bli när jag själv känner mig säker :) Men det kommer. Det kommer :) KRAM FINASTE DU!
Moa Ekman

2013-10-16 @ 18:06:39
Postat av: Kusin Josefin

Hm.

Svar: hmm ja ;)
Moa Ekman

2013-10-18 @ 01:13:48
Postat av: Anonym

Nu kan du se det på FB Kusin Josefin!!!! ;)

2013-10-22 @ 18:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback