Back from the dead

Sedan i tisdags har jag dragits med svettiga febernätter, ömkliga soffdagar och smärtsamma, orkeslösa kvällar. En huvudverk som inte ville ge vika för tabletter, en mage som inte ville ha mat, en hals som svor när jag svalde och ögon som kved i ljus. 
 
Jag blir sällan sjuk och brukar faktiskt tycka att det bästa sättet att bli frisk, är att fortsätta som vanligt. Gå upp och ut ur huset, arbeta i måttlig takt och framför allt, aldrig ta några läkemedel för det. Processen blir självklart smärtsammare men kort och effektiv. Så har jag alltid tänk, och tänker nog fortfarande, men denna gången gick det inte att ta sig fram utan att tillförlita sig på verksabletter och vad de gör för psyke och kropp. 
 
Nu är i alla fall stormen förbi och det är jag evinnerligt glad för. Nog suger det att jag inte kunnad jobba på tre dagar, försvårat det för Lasse och missat Dinkey Town som hålls på Nolbygård i år. Hela tiden har jag stressat över att bli frisk för att kunna orka lämna huset på lördagen. Jag har inte träffat Johan på snart en vecka och helgerna är det bästa vi har.
 
Så idag skall jag ignorera min onda hals och ta bilen till Lerum för att hänga med hans fina familj och kanske bara få sitta och lyssna på dem samtala kring matbordet. Det är så fint att sitta där. Att i ögonvrån se hur Johan ser på mig. Som att han är glad att jag är där. Självklart är jag glad över att vara där. Lyxen att när som helst kunna lägga näsan mot hans arm och blunda lite. Dofta honom. 
 
Här förljer en liten lista över saker jag tänk på det senaste:
 
Det är snart Jul.
 
Hur gott är inte frukt?!
 
Ett av de bästa orden som finns kan nog vara ordet; Knaprig
 
Hur fort man glömmer. 
 
Att alla människor borde se naturfilmsserien Life. Det är grundläggande för ett mänskligt liv.
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej !!!
Vilken härlig bild på Alice äpplen :)
Kommer ihåg när du tyckte om ordet KRISPIG och MAMMA
Men de kanske du gör än........ Kramen på dej ;)

Svar: De är fortfarande bland mina topp-tio ord ;) hihi KRAM
Moa Ekman

2013-11-04 @ 18:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback