I övermorgon somnar jag i Sverige.

Veckan innan man flyger är en konstig vecka. Den sniglar sig fram samtidigt som det plötsligt bara är försvunnen. Som om den ilat förbi medan man sovit.
 
Veckan har bestått av brunch hos mig. Jag lagade en tomat, cumin, vitlöks och ägg-rätt till Frida och Clara. De stannade hos mig hela dagen och satt vid köksbordet när Olli kom för att klippa ett par extra centimeter av mitt hår. 
 
Jag har träffat Sandra och Linnea på bokklubbsmöte. Förutom boken pratade vi om svåra barn, letade låtar på över 6 minuter och åt choklad. Idag åkte jag långt och länge till Hoxton för att träffa Sandra, Olivia, Cissi och Agnes på Fabrique som är ett svensk bageri. Det doftade kakor och bullar lång väg när jag började närma mig. Jag åt en kardemummabulle som var bland de godaste jag ätit och drack bryggkaffe, med påtår. 
 
Jag har lyckats med två toppen-middagar åt familjen. I tisdags blev det, efter många om och men, en sallad med rostad hel färskpotatis, sparris, salladslök, gräslök, persilja, lite sallad och rostade pinjenötter. Till det grillad halloumi och fin-skinka som fanns kvar i kylskåpet. Tallrikar och skålar var renskrapade när jag röjde upp med Nick.
 
Idag blev det en pastasås med svamp, basilika, vitlök, citronskal och pinjenötter. Lite för snål på svamp enligt mig men de tyckte om den. Det finns få saker som ger en sådan lättnad i kroppen som när man ser att maten man lagat är uppskattad. Ännu bättre mår man om folk säger hur gott de tyckte att det var och skrapar med kniven på tallriken.
 
Imorgon ska jag träffa Clara och Frida som jag inte träffat på två dagar nu vilket faktiskt känns väldigt konstigt. Sen är det bara en eftermiddag (utan Emma för hon ska campa med sin klass), en middag och en kväll, sen bär det av mot Sverige! WI! bara 28 timmar kvar nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback