Lördag med snö, gailsfrukost i behaglig ensamhet och stadsstrosande.

Tack vare det enorma intaget av mat kvällen innan, var jag inte alls sugen på frukost vilket är väldigt ovanligt mig. Det gick så långt att jag väntade med att äta tills jag inte längre kände för att stanna kvar hemma. Då bestämde jag mig för att gå till Gails och unna mig en frukost där.
 
Efter att ha kämpat mig fram med motiga, iskalla vindar och hårda små snöflingor som rev mig i ansiktet, kändes det om möjligt ännu bättre att komma in på Gails. Det var redan hysteriskt och fullsatt med imma på alla fönster, likväl mina glasögon. Jag beställde det vanliga, en svart kaffe med varm mjölk och en skål med grekisk yoghurt, rabarberkompott och deras egna granola. Lovely.
 
Jag mötte upp Frida och hennes följeslagare, fick säga grattis till hennes mamma och sa sedan hejdå till dem vid tuben. Jag åkte sedan för att träffa Sandra, Emmie och Linnea vid Portabello road. Jag hittade dem i en matt/tygaffär där Emmie provade en klänning som hon sedan köpte för en tredjedel av priset. Vi var stelfrusna och de andra var smått hungriga så vi åt lunch/drack kaffe och värmde oss lite innan vi drog oss mot Notting Hill. På vägen gick vi förbi en affär med alla slags leksaker och figurer från 80- och 90-talet som du kan tänka dig. Jag och Sandra blev nästan stumma när vi såg ett fiskspel i ett glasskåp. Ni vet det lilla spelet med fiskar i en damm som åker runt och öppnar sina munnar med jämna mellanrum och poängen med spelet är att fånga dem med en liten magnetisk fiskekrok. "Tänk dig ett sånt när man hänger i parken" sa Sandra och jag sa "Ska vi köpa det?" Så det gjorde vi. Så nu är den hälften min och hälften Sandras.
 
Lyckliga och pepp för sommaren åkte vi till Covent Garden för att göra lite ärenden. Vi kollade Dr. Martens men det fanns inga som var perfekta. Dessutom var planen att åka till Brick Lane dagen efter och Sandra visste ett ställe där de säljer Dr. Martens till "ursprungspriset" vilket är minte än hälften av det man får betala i den piffiga butikerna. Så jag sa till killen med stil att jag skulle tänka på det och lämnade tillbaka skorna jag provat. Efter lite mer affärer och en kaffe i källaren på Hotel Chocolat, sa vi hejdå. Jag åkte hem med mina stelfrusna och blöta fötter för att börja min barnpassning medan Sandra och Emmie åkte hem för att ta en powernapp och laga mat för att sedan dra ut i kylan igen och fira kvällen lång.
 
När jag klev genom dörren mötte jag hela familjen på golvet i finrummet där de satt och spelade sällskapsspel och åt cupcakes från Hummingbird Bakery. "We've got one for you as well" sa de så jag gjorde dem sällskap, spelade scattergories och åt redvelvet cupcake. Resten av kvällen bestod av konflikt över filmtittande, hamburgare framför tvn som övergick i film med varsin skål doritos. En lagom kväll.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pyttan

Blev väldigt intresserad av vad det är du har skrivit på ditt block! hahahah :D

Svar: Hiihi jag gjorde en visdoms lista till Sandra i födelsedagspresent :) Så det var visdomar :)
Moa Ekman

2013-03-26 @ 18:54:47
URL: http://pyttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback