Långfredag

Gårdagen blev inte alls som jag tänkt. Det tog lite för lång tid för familjen att gå genom dörren så när jag väl började vandra mot affären för att handla mina godsaker, hade kvällen börjat. Så Gails skyltfönster var renskrapat från bröd och sallader (som var min plan B när det gällde god middag eftersom jag fruktade att Deli-butiken var stängd). Jag vände därför helt om och gick för att köpa något på Waitross istället. Där kan man säkert hitta något lyxogt och gott tänkta jag. Det slutade dock med att jag lade tillbaka allt jag plockat på mig efter att brödhyllan även där var sorglig att se på. Några minuter senare vandrade jag hem med lite smått och gott ifrån Sainsbury, medan jag planedare vad jag skulle äta till middag.
 
Som jag redan anat var Delibutiken stängd och jag var för hungrig för att laga något vettigt. Då gjorde jag det som nästan är bättre än en middag; en fuskis. Jag rostad bagel med fruits & oats som jag hade ost och parmaskinka på. I en skål slevade jag upp lite grekisk yoghurt med kokossmak och lade på exotisk frukt. En kopp te för att lugna magen som varit i obalans hela dagen, ett stort glas juice och en halväten kanelbulle. Allt hamnade på en bricka som jag bar upp till sängen. Väl där kollade jag på ett x antal New Girl avsnitt medan jag åt kvällsmat i det tomma huset.
 
Lika trött som man borde vara en torsdag, somnade jag vid tio och vaknade av mig själv vid 7 då internettet slåt på. Några meddelanden vibrerade välkomnande i telefonen bredvid mig och jag bestämde mig för att gå upp. En lång dusch senare stod jag i köket för att åter igen äta frukost. 
 
Äggröra på rostad bagel. Hasselnötskräm med jordgubbar på halva. Yughurt med frukt från gårdagen, ett glas juice och en stor kanna kaffe. Downton Abbey på datorn och lite skypande med pappa så var den morgonen gjort till perfektion.  
 
Nu ska jag göra mig i ordning för att åka in till Trafalgar Square med Clara. Där ska vi möta Linnea, Sandra och Linneas vän som är på besök. Vi ska nämligen se på Jesus korsfästning. Den iscensatts tydligen varje år på Trafalgar Square. Vi är super peppade!!!
 
Någon gång på eftermiddagen hoppas jag kunna skypa lite med familjen som firar påsk idag. De ska vara hos mamma i Timmervik i år. Till kvällen är vi bjudna hem till Linnea på Libanesisk middag med vin. Kan den här dagen bli bättre?! Långfredag med lyxfrukost, korsfästning, skype-påsk-middag och libanesiskt. Swell!
Jag och Rebecca bakade kanelbullar igår.
Emma ordnade en spa-avdelning åt mig i måndags. Massage med oljo och krämer till ljudet av Adele. Jag njöt!
En röra som skulle bli dagens middag; laxburgare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback