Best Byron Burger

Lördagen bestod av att strosa längs med Oxford Street och kolla i affärer, se på fasader och bara vara. Jag ville himla, himla gärna te med dem till Gails men att försöka få plats på Gails i Soho en lördag vid middagstid var att be om för mycket. Istället fick vi sätta oss på Yumchaa som är väldigt bra det med. Vi åt mackor och vilade oss efter många timmar av sakta lunkande.
 
Så småningom drig vi oss ut i det tunna solskenet och gick till Carnaby Street där det blev lite mer fönstershopping. Målet för kvällen var Byron vid Lecister Square så vi började dra oss dit. Min tanke var att vi skulle passera Piccadilly på vägen så vi tog Regent Street ner. Dock möttes vi av poliser och avspärrningar. Det visade sig att en vattenledning typ sprängt mitt i vägen på Regent Street. En mycket underlig syn. Vi tog istället en sidogata, slank in på Whole Foods och vidare ner.
 
Vi passerade Picadilly och bestämde oss sedan för att hitta en nice pub att vänta på. Vi hamnade på en i kanten av Soho som bara serverade öl och drycker från sitt egna märke, vad det hette minns jag inte. Där satt vi i alla fall och lekte hänga gubbe ett tag innan det var dags att gå mot Byron för att få bord.
 
När vi kom dit var det helt knökat men den rare killen i dörren löste så att vi fick knö ner oss vid ett bord precis vid köket. Det var lite högljutt men vi fick i alla fall plats. Så åt vi då Byron burgare. Jag tog en med extra avokado på. Helt gudomligt gott! De andra åt och var nog riktigt nöjda med maten. Fyra av oss delade på en Cheesecake till efterrätt och den var lika god som jag mindes den. Det var nämligen ett tag sedan jag åt den sist. Resten av kvällen spenderade vi i matkoma framför TVn i lägenheten.





Kommentarer
Postat av: Maggan

Hejjjj. Jag tror puben hette The White Horse? Och ölen var väl Samuel Adams? INTE The White Gnag eller vad vi såg dagen efter..Tack Moa, nu kan jag uppleva denna goa helg åter igen när du skriver så bra och fotar så fint. Guuuud! va snygga vi ÄR!

Svar: JA jusste så var det den hette ja. Ja men det är ju lätt att få bra bilder på så snyggt folk, inte sant ;) hihih
Moa Ekman

2013-03-06 @ 17:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback