Weekend in Sweden

Idag, vid fyra ungefär, åker jag till kalla Sverige och stannar till söndag. Det stora i det hela är att jag ska på filmvisningspremiär av filmen Där gäddorna slår, en film OM min farfar. Tro inte för mycket dock. Premiären hålls i Vårgårda och det kommer väll i stort sett bara vara vårgårdare, alingsåsare och ett par andra "utsocknes". Eller så är det faktiskt en stor grej. Jag tycker i alla fall att det är jättestort och jag är så himla stolt över att vara en Ekman, barnbarn till den "berömde" Olle Ekman. Han är nog den fräckaste människan jag känner och antagligen den jag vet minst om, med tanke på hur mycket det finns att veta. Förhoppningsvis kommer jag lära känna honom mycket bättre efter att jag sett filmen. Han ska bli en MovieStar, min farfar. 
 
Förutom att klä upp sig i finkläder, mingla och gå på premiär tänke jag äta fläskkotlett med sås och potatis, tårta och MASSA frukost. Gosa med Kewin, ligga i soffan, hälsa på lite folk, köra bil (?) och fika på Nygrens. Om någon ser det här och tänker; ÅH jag vill också fika på Nygrens och inte har något emot att jag är där samtidigt, kan ju gå dit vid lunchtid på fredag. Då kanske du och jag stöter på varandra och det vore väll härligt?! (Hör gärna av er så att jag inte råkar gå ut genom dörren precis när ni tänk komma eller något)
 
Nu ska jag torka mitt hår, efbjuda målarna te (enligt brittisk sed) och packa min lilla väska. Har ingen ANING om vad man ska ha på sig på en premiär i Vårgårda! 

Kommentarer
Postat av: Kusin Elin

Ja på tal om att äta potatis så satt jag och mamma senast igår och tittade på Jamie oliver och då kom på oss att undra "undra hur ofta Moa äter potatis" ja du vet ju hur min mamma är när de gäller potatis.. Så skrattade till lite nu när du skrev att du skulle hem och äta just potatis. Blir de lite av just potatis för dig numera? :)

Svar: Hahaha! Ja vanlig kokt potatis med sås förekommer typ inte vid våra middagar. Lite kul att det blivit en "delikatess" för mig nu ;) Vi ska äta det ikväll.
Moa Ekman

2013-01-24 @ 18:30:10
Postat av: Faster A

Åh vad gott när denna helgen är över! Det kommer säkert att bli "roligt" men det är inte riktigt min grej det här,farfar säger att han inte är nervös o det är väl isf huvudsaken

Svar: Men sluta upp med att vara nervös nu! Jag är minst lika stolt över alla er barn som jag är över min farfar. Det ska bli SÅÅÅÅÅ kul att se er i filmen. Längtar mig tokig! Oroa dig inte, du är suverän!
Moa Ekman

2013-01-24 @ 19:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback