Torsdag kväll

Har precis ätit "Toad in the hole" som är en väldigt brittisk rätt. Du gör helt enkelt en  typ av pannkaksmix, steker lite korvar och hettar på ugnen ordenligt. Sedan placerar du korvarna i ugnssäkra formar, en stor eller små portionsformar. Du fyller dessa med pannkakssmeten och poppar in dom i ugnen. Då exploderar smeten nästan och växer något enormt så får du små "puddigar" med korv i. Något som Brasse i Fem myror är fler än fyra elefanter, nog skulle tycka om. Till detta fick vi gravy med lök och gröna ärtor. (Saknade lite lingonsylt). Idag var det nämligen Rebecca och Nick som lagade maten. Inte så hälsosamt, något smaklöst och lite färglöst men kul! Nu kan jag checka av min andra brittiska måltid. Done!
 
Idag har jag gosat runt i min varma, lena, ulliga tröja som jag fick av Siv i julklapp. Tack Siv!! Jag har bjudit mina finisar på både te och kaffe från affären Indiska. Ett Green Mango-te och efter middagen gottade vi oss med ett hasselnötskaffe som smakade typ som nougat. Så himla gott! dessutom går det att bland med vanligt kaffe för att dryga ut det och det smakade ändå gudomligt! Som en chokladbit och kaffe i ett. 
 
Imorgon är det fredag men tyvärr börjar inte helgen riktigt där eftersom jag ska baby-sitta för Emma och hennes kompis. Dock kommer helgen bli toppen med utgång på lördag och bio på söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback