Splittrad men det får la gå

Jag vet att det är bra och så, men jag är inte säker på om jag gillar den här nya vanan jag tvingats delta i. Detta att ha ätit upp middagen så sent som åtta. För ett, kanske två år sedan brukade jag och pappa aldrig äta senare än 18 på kvällen. Då hinner man lixom ha lite användning av maten innan man ska sakta ner för kvällen och somna in. Nu äter man, diskar i köket och sätter i soffan eller sängen. Inget händer lixom. Det är sådant slöseri på energi, vilket sedan blir ett överflöd i kroppen och det lagras för kommande användning. 
 
Jag ska dock inte klaga. Det är helt underbart att sitta still i soffan medan man känner matoset bli allt starkade och magen kurrar mer och mer av lockelsen. Idag bytte jag ocg Kate matdag och imorgon är det Nick och Rebecca som lagar maten. Det kommer nog bli lite så. Man byter till sig den dagen som passar bäst. 
 
Idag har jag sprungit vid Themsen, fikat på Gail's med Frida och Pyttan, pratat klokheter på en parkbänk i solen, spelat kort med Emma, INTE lagat mat och letat ny musik.
 
Det var första gången Pyttan åt på Gail's så vi festade till det riktigt ordentligt! Vi delade på tre olika godsaker. En morotskaka, en brownie med pecannötter och en chokolate chip cookie. Till det, det underbara svarta kaffet med varm mjölk. Så galat gott!
Igår var en känd barnboksförfattare på Emmas skola och signerade böcker. Emma köpte en och fick en autograf i den. 

Det är fullt med massa fina bilar här i Chiswick. Den här passerade jag på min springtur. En skönhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback