Måndag

En mycket underlig morgon. När jag kommer ner till köket vid kvart över sju står Kate och lagar mat. Hon hade tänkt förbereda det igår kväll men insåg att hon ändå skulle behöva gå upp tidigt för att göra frukost åt man och barn för att sedan vänta på att målaren skulle komma (Emmas rum ska göras om nu i dagarna) så hon tänkte att, tja varför inte utnyttja den dö-tiden till att laga lite köttfärssås till lasagnen. Jag hjälpte till att röra i grytan medan hon hackade morötter, selleri och lök. En skvätt rödvin, krossade tomater, kyckling lever och lamfärs till det och så får det puttra ett par timmar.
 
När det var klart tänkte hon, jag har ju massa kycklinglever som håller på att bli dålig. Jag gör lite pastej. Vipps så fanns det två små formar i kylen med hemlagad kycklingleverpastej. Jag ska då säga att det är inte ofta det är så här men jag blev verkligen imponerad av hur hon utnyttjar sin tid! Det var alltså jag, Kate och Emma i huset hela morgonen. Sedan kom målaren och en liten stund efter det, när jag och Emma stod redo för att gå till skolan, ringde Frida på. Hon skulle nämligen komm hit och få riktig frukost av mig.
 
Vi åt rågbröd med leverpastej (Scan) och gurka, drack kaffe och satt typ på våra rumpor tills det var dags att ät lite lunch. Tack vare att det lagats mat i köket hela morgonen och att köttfärssåsen stått och puttrat till klockan halv elva, var köket det varmaste rummet i hela huset. Det händer typ inte! Just därför gick det bättre än bra att sitta där hela förmiddagen och prova glasögon via en app, planera veckan, leta Björn Skifs-låtar och bara chilla.
 
Vi tog avsked lite senare när vi hämtat och lämnat saker på kemtvätten. Jag tog en väldigt promenad längd med Themsen för att njuta lite av solskenet och tö-vädret. Fågelsången speglar solljuset och den frächa luften känns fint till skillnad från den frostiga, kallla. Perfekt promenadväder. Jag ser nu fram emot lasagnen som vi ska äta ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback