Åh vi fikar vidare

Det känns fint att vara tillbaka. Nog att det är lite surt att tvingas vakna och stiga upp ur sänge, klä sig någorlunda och trava ner till köket vid sju varje morgon. Visst är timmarna fortfarande sega på eftermiddagarna och nej, det har inte blivit lättare att hitta på saker att underhålla barnen med. Ändå väger London upp allt det där. London och alla fina vänner som befolkar staden. Jag har visst blivit bortskämd med storstadens till synes ändlösa förråd av valmöjligheter och gator. Jag finner mig fantastiskt bra i den ombytliga miljön, människoströmmarna och språket. Alltså är allt bra.
 
Kusin Josefin frågade mig när jag skulle hem nästa gång och antagligen blir det i augusti då Way Out West kommer till Göteborg. "Men kommer du att vilja lämna England sen då? "För gott"?". Aldrig i livet, tänkte jag då. Som det känns nu kommer jag BEHÖVA ha minst ett par veckor här i staden varje år för resten av mitt liv. Det kommer inte gå att aldrig någonsin komma hit igen. Omöjligt.
 
Anyway. Veckan har hittills bestått av att träffa flickorna på olika ställen och i olika sammanhang. Idag var vi ett gäng som gick på fotoutställning följt av lunch på Yumchaa där de har en av de godaste mackorna i Soho! mozzarella, salami och pesto! Vi spelade lite UNO och pratade.
 
Jag har börjat läsa Harry Potter-böckerna och är nu på en av de tjockaste, nämligen fjärde boken. Den är så grymt bra! Jag blir till och med frustrerad på mig själv för att jag inte kan läsa fortare! Jag är ungefär en tredjedel in i boken nu och de har PRECIIIIIIS valt ut de tävlande för The Triwizard Tournament så det är ju egentligen NU det börjar. Tyvärr är min lampa vid min säng helt värdelös att ha som läslampa så jag orkar knappt läsa ett kapittel på kvällarna. Jag får istället läsa de stunder jag kan mitt på dagen. Tyvärr blir det inga långa stunder så jag får aldrig ritkigt chans att gräva ner mig i den. Jag kanske skall anordna en läsdag för mig själv.
 
Ikväll lagade Kate rödbetsrisotto och den var lika röd som ni någonsin kan föreställa sig. Så snygg! Toppad med getost och salladslök. Ett konstvert. Nu ska jag mysa med SVTplay. Tjao
 

Kommentarer
Postat av: cissi

Den va röd! Hörde jag, faktiskt.

Svar: Väldigt röd! :)
Moa Ekman

2013-01-31 @ 15:34:31
URL: http://cissilaurila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback