Rymden, jordbävning och libanesiskt

Jag tror det var i torsdags som jag, Frida, Clara, Sandra och Cicci tog rulltrappan upp mot rymden på Natural History Museum. Vi kollade på rymdsten, vulkanutbrott och planeter. Vi fick vara med om en isensatt jordbävning i en japansk mataffäre. Inte så brulat men man förstod ändå poängen. Alla förhäxades av en stor snurrande trumma med någon slags silvrig väska i sig som skapade rörelsemönster och linjer. Det såg ut som att titta ner i Dumbledors "minnesfat" som han har på sitt kontor. Där stod vi ett tag och ooo:ade oss och förtjust krek; byt håll, byt håll! eftersom vätskan då, tack vara det abrupta stoppet i rörelsen, blev som tokigt och tappade all tillstymelse till substans. 
 
När vi började bli hungriga fick vi lov att skynda oss lite genom resten av utställningarna. Dock verkade dessa vara de intressantaste. Stora fossiler från gigantiska fiskar. Skallen på en T-rex och en megastor krokodil som stod bredvid varandra och som såg ut att vara minst lika stora. Fasansfullt! Ett hel avdelning med massa sten som vi från början ratade men som sedan var vackrast av allt ihop.
 
Vi gick i alla fall ut i den friska dagen och traskade mot den Libanesiska restaurangen som vi velat gå till ett bra tag. Det var mycket folk och lång väntetid på lamburgaren men allt var mycket gott och väl värt väntan. Sandra åt något så gott som marinerad halloumisallad. Den osten var att döda för ska jag säga. Själv åt jag en något torr men annars mycket god falafel. Fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback