En inneboende

Helgen har varit som en nedräkning inför att Pyttans mamma, Matilda och Matilda ska komma och hälsa på henne i London. Hon är med dem i detta nu. Kanske har de precis satt sig på ett café för att värma sig lite. Kanske är de på hotellet och fixar sig inför kvällen. De ska i alla fall stanna här tills på fredag och Pyttan kommer stanna veckan ut innan hon flyger tillbaka till Sverige. Det kommer bli sjukt konstigt att hon inte är här. Jag vill inte ens tänka på det...
 
Hur som helst! Vi hjälpte henne och Alice med att flytta från sitt rum i Camden och frakta alla sakerna hem till mig och Frida. Alice hade redan flyttat sin enorma garderob till ett rum i Hackney där hon ska bo nu så det var bara Pyttans saker. På kvällen skulle vi fira med pizza på Flatplanet och öl på det. Jag och Pyttan lämnade sakerna hos mig, klädde oss och begav oss med en gång mot Turnham Green. 
 
Det var vi, Frida och Clara som åt. Så galet gott, varje gång. Det är nog en av de bästa restaurangerna jag vet. Vi avlsutade middagen med nötig brownie och flat white. Sedan gick vi för att dricka lite mer vin på någon pub. Kvällen bestod av pek-leken och målningar i olika böcker. 
 
Pyttan och jag vandrade hem till mig vid tolvsnåret och pratade om samhället och måsten. Vi hade kunnat gå samma sräcka två gånger till, tack vare samtalet men vi sa istället ja till värme och säng. Nästa morgon gjorde vi frukost som vi tog med upp på mitt rum där vi åt den i sängen medan vi såg på ett avsnitt av Downton Abbey. En serie som Pyttan och Clara prisar och som jag nu börjat se på, till Pyttans stora förtjusning. 
Vi mötte upp Clara och Frida vid bussen och spelade in podcast på vägen in till stan. Dagen bestod av fika, Kiesiskt nyår och att strosa runt bland ohyggliga priser men dock bedårande kläder i en affär på Reagent Street. De hade dessutom en hel vägg täckt med gröna växter! Söndagen var även Karolinas födelsedag. Hon fyllde 20 och jag och Frida skulle bjuda henne på middag på restaurang. Efter att ha misslyckats med att få bord, hamnade vi istället på Zizzi i Chiswick tillsammans med Clara och Pyttan. Vi åt god pizza/pasta och jag drack hallon lemonad. Kvällen slutade tidigt så jag och Pyttan hade en lugn kväll på mitt rum med skypesamtal, te och ännu mer Downton Abbey. Jag är nu helt fast i den serien jag med och det med glädje.
Jag gick upp och "jobbade" nästa morgon vid sju och lämnade Pyttan i mitt kalla och mörka rum under täcket. När jag lämnat Emma på skolan kom jag tillbaka och vi gjorde en stor härlig frukost åt oss igen med filmjölksbröd och musli. Även denna morgonen njöt vi till ett avsnitt av Downton Abbey. Vid lunchtid kom Clara och vi lagade ybergoda kikärtsbiffar med morot och curry som vi åt i pitabröd (?) med humus! SÅ GOTT!
 
Efter en helg med lite för lite sömn var jag väldigt trött. Dock hade jag inget emot att laga mat eftersom jag då kan vara nästan helt isolerad från barnen ett tag. Det blir lixom min grej och jag får egen tid utan att jag håller mig undan. Det blev efter mycket om och men en fiskrätt med purjolök och vänkål som stekt länge och kokts med vitt vin, mjölk och creme fraich. Jag kryddade fisken och la dem på grönsaksbädden så att de fick kokas i ångorna under lock. Vid servering strödde jag över rivet citronskal och persilja. Till det åt vi råris, sockerärtor och stekt courgette. Jag var nöjd.

 

Kommentarer
Postat av: mamma

Åhhhh Mitt gryn! :)

Svar: hihih. Puss på dig :)
Moa Ekman

2013-02-12 @ 21:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback