Brunch och jordgubbslunch

Jag och Clara bjöds på underbar frukost hemma hos Frida i onsdags. Hon hade hållt igång hela morgonen med att baka valnötsscones, handla frukt till en mixad energi-bomb och hjälpt en gammal man som ramlat ihop utanför affären just när hon var på väg hem. En otrolig kvinna är hon. Något skakad och uppjagad försedde hon oss med allt man kunde tänkas vilja ha. Vi åt så mycket att vi trodde att vi aldrig skulle behöva äta mer.
 
Självklart höll inte det. Jag och Clara köpte varsin låda jordgubbar av en av frukthandlarna vid den stora gatan. De smakade sommarsött och varmt. Jag åt två medan jag gick hem med vårsol i ögonen. Resten åt jag på mitt golv i mitt rum. Lite senare åt jag lunch. Lite för gammal och lite för liten kardemummabulle (som vi bakade när det var semledag) med smör på. Till det, skivat päron och kaffe. Jag har kanske sagt det här innan men jag säger det igen; kardemumma och päron är nog en av de bästa kombinationerna som finns!
 
P.S. Om några timmar kramar jag min mamma, pappa, moster och kusin. Lycka! D.S.
 

Kommentarer
Postat av: Faster A

Hoppas att ni har haft en härlig helg!

GRATTIS GRATTIS! önskar faster A och faster CH

Svar: Tack! Ja det har varit en toppen-helg! :D KRAM
Moa Ekman

2013-03-04 @ 18:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback