6 månader

Idag firade jag och Frida att vi varit här i London i hela 6 månader. Ett halvår. Redan. Det är helt galet. Som Fridas mamma sa; fira att vi varit här och TRIVTS med att vara här så länge. Det faktumet kanske är viktigt att påpeka. Vi trivs faktiskt otroligt bra och jag skulle inte kunna tänka mig att ha detta ogjort.
 
Trots många ängdringar i dagsplaneringen fick vi en riktigt mysig dag. Frida hjälpte mig att göra ärenden på High Roaden, köpa blommor bland annat. Vi letade även efter en stor tart för åtta personer som jag skulle köpa åt Kate men hittade ingen. Istället bakade vi ett äppelflarn med smördeg som får fungera som attribut. Det skall nämligen bjudas på mat och champagne här ikväll för att fira att Nick blivit "dubbad". Familjen har varit på Buckingham Palace idag, uppklädda och fina och till kvällen kommer flera par gäster som ska skåla för Nick. Himla kul!
 
Jag och Frida firade oss själva med kanelbulle från Gail's som är en av de godaste jag någonsin ätit. Det är mer en smördegs- och kanelsnurra än en bulle men den är minst lika god för det. Inte samma, men lika god. Till det drack vi hasselnötskaffe, skypade lite med Pyttan ifrån en blåsigt och vitt Sverige och göttade oss.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Herre jisses vad tiden går!! Helt klart skall ni fira 1/2 år i London +++++ att ni trivs! För det är ju endå det viktigaste. Ps snygga kaffekoppar ds. Kram Mamma :)

Svar: hahah japp. Jag lånar de kopparna ibland när jag vill vara lite fancy ;) Puss
Moa Ekman

2013-02-20 @ 18:54:37
Postat av: Kusin Elin

Wait what! Har han varit på slottet!?! Shit! Ja vill veta mer! :D Glad halvårsdag på er! Tyckte de va väldigt roligt att ni hade er halvårsdag och att ja å Mattias faktiskt hade vår 1 1/2 dag samma dag! Åkte ni den 20 augusti alltså, vet inte varför men känns på något vis som ett halvår är så lite, de känns som "nä! De har väl varit i London mycket längre än så nu?" Tänk vad tiden går ändå! Minns hur nervös du var innan du skulle åka så känns skönt i hjärtat att du har det bra och inte vill ha det ogjort. Hade gööööött!

Svar: Åh hade ni 1 1/2 år-dag! Grattis! :D Det är ju svinlänge! Ja han var på slottet och fick medalj för sin medverkan i OS. Han hade hand om utbildningen eller något:P hihi jag har fortfarande inte riktigt förstått vad det var han gjorde. Ja jag kan fortfarande känna hur nervös jag var. Dock kan jag le åt det nu när jag vet hur allt gick :) Jag är SÅ glad att jag åkte hit.
Moa Ekman

2013-02-21 @ 09:20:49
Postat av: Kusin Elin

Tack :) tyvärr va han inte hemma men fick krama han i måndags i alla fall.
Oh hjälptes vad häftigt ändå! Fick han träffa någon ur kungahuset? Förstår att de skulle firas med familjen.
Måste bara tillägga att de där snurrorna ser så goda ut och att ja börjar bli otroligt kaffesugen bara av att titta på dem. Måste nog koka en kopp här snart. Hoppas resten av tiden blir lika fantastisk som den hittills :) kran

Svar: Jag vet faktiskt inte om de fick träffa någon kunglighet... Jag får försöka få mer detaljer ur dem. De har inte berättat så mycket mer än att det var långtråkigt ;) hihihi De är SÅÅÅÅÅÅ goda! himmelska. Ja gör dig lite svensk hederligt bryggkaffe nu :)
Moa Ekman

2013-02-21 @ 12:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback