Fullspäckat schema

För kanske två veckor sedan tog jag tag i saken och köpte mig ett Göteborg +++ kort. Ett kort som sträcker sig genom tre zooner, från Göteborg till Alingsås. Det räcker i 30 dagar och kostar för någon som är 19 (eller i alla fall påstår att de är det) 1 090 riksdaler. Det är förbannat, det är vad det är. Det positiva är dock att pengen är betald och man behöver inte känna att man måste snåla med turerna i kollektitrafiken och förhoppningsvis tjänar man på det i längden. En resa till Göteborg fram och tillbaka slutar på 160 kr i sig så...
 
Jag anade att jag skulle behöva +++-korter den här månaden för oj va man far runt. Jag har varit i stora stan minst tre gånger varje vecka för att köpa julklappar, komplettera julklappar och julmysa. Öl med fina människor på Andra lång, spontanresor till Johan och turer till jobbet. 
 
På något vis började jag min jul med en lugn inställning. Jag var redan säker på vad jag skulle ge alla och var övertygad om att det jag inte kunde planera i förväg skulle lösa sig i god tid. Ändå ligger jag vaken på kvällarna och kan inte sluta tänka på hur jag ska packa in vissa julklappar, panikar över att jag inte skickat något julkort till familjen i London, ångrar saker jag köpt och oroar mig för att hinna med. Jag har helt enkelt för mycket att göra på dagarna för att hinna vara förberedd. Bra kan man ju tycka.
 
Men nu har julen tagit plats hemma, äntligen. Efter att jag slutade jobba idag vid halv fyra, åkte jag och handlade mat i en väldigt fart för att ta mig hem och ordna ett julbord för två med farsgubben. När jag kom hem, stressad, mötte familjen från Loo mig i dörren. De hade länsat vår vind på docksaker. "Vi ses om några dagar då" sa vi. Bara fyra ynka dagar.
 
Så klev jag in i hallen och gav order till pappa; "På men julmusiken och röj i köket så kör vi". Jag var hemma från jobb och handling klockan fem och vid sju satte vi oss vid köksbordet med välfylda tallrikar. Vår första egengjorda julmiddag som liten familj. Hittills har jag inte känt att det varit någon ide men i år, av någon anledning, hände det bara. Så på två timmar gjorde vi Jansson, köttbullar, grönkålssallad med apelsin, äpple, russin, valnötter och honung, brysselkål med smör och rostade hasselnötter och hemgjord rödbetssallad. Lite sill och köpt skinka på det! En höjdarmåltid!
 
Imorgon är det dags för mini-jul med Pyttan, Alice och Frida. Vi ska äta julmat, byta julklappar och mysa hela kvällen. Så ska jag sova där och vakna upp till grötfrukost och julmusik för att sedan träffa Johan. Han och jag ska se den nya Hobbit-filmen med Jacon och Aida (Johans bästa kompis och hans flickvän). Efter det blir det förhoppningsvis en lång finmiddag i Göteborg för att sedan avrunda en perfekt helg med att träffa vänner som bor långt bort men som är på besök för några få timmar och så få somna bredvid en varm Johan. 
 
Sen är det JULAFTON! typ....

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har fullt upp ser jag!!!
Försök att stressa ner lite. Allt kommer att fixa sig till slut. Du kan väl Maila till fam. i London så känns det nog lite bättre. Dom är ju moderna data nissar, så dom ser nog inget tråkigt på det.
Du verkar få en härlig helg med allt som du skall göra :)
Det blev inget Alingsås för mig idag.....

NU SES vi snart.... OCH DÅÅÅÅ ÄR DET JULAFTON!!! Yiippii!!!!! Längtar såååå. :) Kram på dej min älskade Gossunge.

2013-12-21 @ 20:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback