Söndagsjobb, samtal från andra sidan jorden och förändring

Idag är det onsdag och jag har lite ledigt från jobbet. Det har blivit en del jobb det senaste, tack och lov! Vi har börjat ha öppet på söndagar och denna veckan blir min tredje söndag att jobba på i rad. Söndagar innebär go-fika med enbart sötsaker och ingen mat. Det är bara jag på jobbet så jag styr stället. Öppnar med nykeln, slåt på ugn och jäs, gräddar bullar, tänder ljus, gör semlor, fyller på kaffe, diskar och tar betalt helt på egen hand. Det är än så länge inte så stor omsättning på söndagar så än så länge går det riktigt bra. Faktum är att det är riktigt härligt att lulla runt i min ensamhet, ge mycket tid åt de kunder som kommer och bara ta det lugnt. 
Det har gått en månad av Johans och Jacobs resa i Australien och Nya Zeland. "Oj va fort det har gått!" kanske man kan tänka. Men när jag inser att det är lika mycket tid kvar att vänta ut, blir jag riktigt matt och vill lixom ge upp spelet. Stänga av, logga ut och erkänna att jag inte klarade. Bara han kommer hem igen. NU!
 
Tack och lov finns facetime. De båda höll mig sällskap en morgon när jag åt frukost innan jobbet. Om ändå alla mornar kunde börja på det sättet...
Idag är det en regnig onsdag och jag kunde inte med att inte göra något vettigt. Så jag skrev en lista. Sysslorna expanderade lite allt eftersom. Byta på sängen och städa mitt rum resulterade i att jag bestämde mig för att grovstäda. Mattan åkte ut och mattpiskan åkte fram, sängen drogs undan och dammet som troligtvis kännt sig relativt säkert på sin överlvnad där i mörkret, sögs upp av damsugaren. När jag ändå var igång bestämde jag mig för att möblera om lite så nu står soffan mot den svarta väggen istället. Man kan inte leka så mycket med utrymmet eftersom en hel vägg är paxad för förvaring och hindrar saker från att stå där. Dock känns det nya upplägget grymt.
 
Brysselkål och broccoli till lunch med en kardemummasnurra till efterrätt. En av mina bättre lediga dagar faktiskt och än är den inte slut. Träning och mumsig middag väntar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback