Där jag jobbar, går hönsen runt och äter smulor.

Jag har tyvärr ingen tid över till att sitta vid datorn längre men jag ska ge er en snabb uppdatering i alla fall.
 
Jag jobbar fortfarande på Nolbygård och trivs hur bra som hälst. Jag längtar till jobbet och det är få förunnat att kunna känna så. Därför, säger jag inget om att jag får torka brickor och trycka ut mördeg som aldrig tycks ta slut i mazarinformar till världens ände. Mina arbetkamrater är toppenfina och det känns som att de faktiskt vill ha mig där. Att de inte skulle vilja vara utan mig. 
 
Idag uppgraderades mina rbetssysslor till att få fördela degen till rågbdröden i formar med en degskrapa och även att hålla koll på mazarinerna i ugnen. Jag hittar i bageriet och tar egna initiativ, fyller mazarienrna och har en hand med i nästan hela processen. Det känns fint.
 
Imorgon ska Lasse inte vara på joobbet utan sälja kakor på Estrad och reprecentera sitt bageri. Han, och såklart alla vi andra också, hoppas på att få komma med i White Guide som är en guide över sveriges bästa restauranger och kaféer. Imorgon är de tydligen i Alingsås för att bedömma de nominerade, eller nått... 
 
Förutom att jobba har jag inte gjort så mycket förutom läsa om klimatet, ekosystemet, föroreningar och förstörelsen som sker på vår jord. Fruktansvärt på flera sätt. Fruktansvärt hemskt och fruktansvärt intressant. 
 
Förre helgen åkte jag hem till Pyttan där hon, jag, Alice och Isak spelade "Med andra ord" och "Galenpanna" och drack vin. Efter det knallade vi ner till Andra Lång och lekte lite på en lekplats på vägen. Sen sa vi hejdå till Isak och mötte upp vänner till Alice på en pub.
 
På söndagen åkte jag till Mamma och Peter med hög musik i bilen. Jag har nämligen upptäckt att jag kan koppla mobilen till skivspelaren! GRYMT! Det var, sjukt nog, första gången jag träffade mamma sedan jag kom hem från London. Vi pratade, lagade mat och hade det mysigt som vanligt. På måndagen hade mamma tagit ledigt från jobbet så att vi kunde vara tillsammans lite. Vi åkte till Överby och hon fick mig att handla mer än jag gjort sedan jag kom hem, på bara en och samma eftermiddag. 
 
Imorgon är det lördag igen och helgen börjar för mig. Först ska jag jobba, utan Lasse bredvid min sida(!). Sedan blir det inflyttningsfest hos Emmie i Göteborg då jag ska få träffa ALLA fina flickor från London! Det är helt underbart och så komiskt att alla flyttade till Göteborg och gjorde så att vi slapp säga hejdå för alltid. Nu bor nu nästan grannar. Närmre än vi gjorde i London i alla fall...
Min lunch idag; rödbetspaj med fetaost, valnötter och honung
Pappa kom på besök och läste bok ett bra tagI måndags var jag även hos familjen i Loo och fotade lilla Julia
Här är några guldkorn
 

Kommentarer
Postat av: Pyttan

COOL BILD PÅ FÖTTERNA! WOW OCH PUSS

Svar: TACK! hahahah jag gillar den skarpt :P
Moa Ekman

2013-09-07 @ 16:04:57
URL: http://pyttan.blogg.se/
Postat av: Mamma :)

Super fint kort på pappa.... Pippi är ju så söt!! fast hon liknar Michael ;) ;)) Tack för 2 fina dagar <3 Kram

Svar: Ja pappa passar så väl in på Nolbygård. Han lär bli stammis ;) Hon är söt OCH liknar Michael menar du ;) tss... Tack själv! <3
Moa Ekman

2013-09-07 @ 17:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback