Julmarknad

På lördag ska det bli julmarknad på Nolbygård och förberedelserna är i full gång. Om det inte varit så att jag och Pyttan kommit överrens om att inte spela julmysik och inte börja julmysa förrän den förste advent, hade jag redan blossat röd av jul-pepp och pepparkaksdeg. Det är verkligen inte så att jag och Pyttan INTE vill känna julstämning och mysa, det är snarare det vi vill mest av allt i hela världen vid den här tiden. Det är bara det att när vi väl börjar spela julmysik kan vi inte sluta och vi suger ut all julkänsla som kan finnas i en och samma människa och har ingen kvar till själva julafton. Detta är alltså för vårt eget och för julens bästa.
 
Dock kan man inte göra mer än man förmår för att hålla julkänslorna tillbaka. Det är svårt att stå emot när bageriet doftar pepparkaka då det bakas inför marknaden. Imorse hade vaniljbullarna bytts ut mot lussekatter och lussehundar med mandelmassa och nör jag stod och gjorde de vanliga mazarinerna osade det vört från senugnen. 
 
Så, på lördag får ni komma till Nolbygård och kick-starta julen med hantverkt, skinksmörgåsar, lussebullar, live-musik och öppna brasor. Jag kommer vara stressad, stressad, stressad men att se er kommer lyfta mig och ge mig energi för att kunna ge allt en kvart till. KRAM

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja jag hoppas att det finns lite JUL stämning kvar hos dej på självaste JULAFTON!!!
Det låter som om det kommer att bli härlig jul stämning på Nolby på lördag.... skulle vilja komma, men har andra planer. Hoppas det blir lite lagom stressigt för dej på lördag så du hinner vara närvarande och njuta lite. Kramar i mängd //

Svar: Jag ska be pappa ta bilder så du får se hur det såg ut:) KRAM
Moa Ekman

2013-11-20 @ 19:41:57
Postat av: Faster A

Åh vad mysigt det låter! Jag som ska på 75-årskalas tidig em! Då får jag inte ihop det, hur dags är det?

Svar: Åh nej! Det är från 10-15 så om du är där vid öppning kanske?:D:D:D Men jag förstår om det inte går :/ men 75-årskalas är det ju inte varje dag heller :)
Moa Ekman

2013-11-20 @ 21:21:43
Postat av: Kusin Elin

Hej Moa! Du är verkligen jul om man jul skulle vara en människa!
Jag vet att du har så mycket att göra, men tänkte lägga fram ett litet förslag. Eftersom jag inte kommer spendera julen här "nere" så tänkte jag om inte vi kunde ordna någon dag med bara lite julkänsla i alla fall? För jul blir inte riktigt jul utan Moa.
Kramar

Svar: Jaha du ska upp och fira jul i år! Ja men det kan vi säkert ordna :) Dricka lite glögg och lyssna på lite julmusik :) Kanske skriva lite jul-rim och pyssla lite:)
Moa Ekman

2013-11-21 @ 22:30:41
Postat av: Mamma

JA!!! Bilder vore kul att se...med Moa in aktion!!!

2013-11-22 @ 19:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback