Fancy dag med konst, klackar och konsert

Jag, Frida och Clara åkte till TATE modern som är ett gigantiskt hus fullt med konst. Det var allt ifrån Picasso-tavlor till fyrkanter i olika former. Vi drack kaffe och åt lunh med utsikt över Themsen. Efteråt gick vi runt i shoppen som hör till alla utställningar. Där hade man kunnat gå runt i över en timme.
 
Jag och Frida sa sedan hejdå till Clara som skulle skynda hem. Vi gick istället över Millenium Bridge, den som blri förstörd av dödsätare i sista(?) Harry Potter-filmen. Väldigt häftigt! Sen sa jag även hejdå till Frida och började gå längs med Themsen till Waterloo. Jag skulle kolla upp vart Royal Festival Hall låg eftersom jag samma kväll skulle dit och se på Emma när hon och hennes skolkamrater skulle sjunga i en gigantisk barnkör. 
 
Jag stressade ihjäl mig, sittandes på tuben. Det finns nog få saker som är så psykiskt påfrestande som att sitta på ett säte i tuben och se minutrarna ticka förbi och inte kunna göra något åt situationen. Det går inte snabbare vad du än gör. Allt du kan göra är att ångra att du inte sprang när du såg det andra tuben stå på stationen eller förbanna dig själv för att du inte tänkte på att ta tåget. 
 
Jag mötte familjen på en restaurang som såg väldigt fin ut men som bara hade medelmåttig mat, hörde jag. Vi tog plats i den stora salen och började spana efter Emma och hennes klass. Eftersom de var så många barn från olika skolor i Hounslow-området, fick hälften av barnen börja konserten, sittandes längst bak i salongen. Efter halvtid bytte de plats med barnen bakom scenen. 
 
Det var en del mäktiga bitar som framfördes! Bland annat ett trumm-nummer med två gäng som "fightades" med sina trummor. Det ena gänget hade ståltrummor i olika former, modärna saker. Det andra rockade loss på afrikanska trummor. Så det blev en trumm-battle. Så himla fräckt. Trots att jag knappt kunde se Emma bland mängden av barn, var det himla fint alltihopa. 
 
Vi kom hem sent, efter en tågfärd och kort taxiresa. Jag gick och la mig vid halv tolv ungefär. Tack och lov fick jag sovmorgon idag, eftersom Emma fått lov att gå till skolan vid tio, tillsammans med alla andra barn som uppträdde kvällen innan. Idag har jag hämtat saker, köpt saker, väntat på saker och packat in saker som har med Rebeccas födelsedag att göra. Hon fyller nämligen 12 år idag! 
 
Jag åt en grön lunch i form av grönsakssoppa med pesto i. Drack hasselnötskaffe till efterrätt. Ikväll ska vi till Annie's som är en restaurang här vid Themsen. Det ska bli mysigt. Imorgon ska jag prova Docs med Frida! See yah!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den såg gooood ut den soppan. Det blev ingen snöstorm:S.... Most

Svar: Attans! du kanske ska gå ut och preppa trädgården med snigelgiftsfällor för att vara på säkra sidan :P
Moa Ekman

2013-03-20 @ 20:16:24
Postat av: Mamma

Hallå där!!! Håller med Most... soppan såg riktigt GOOOD ut och väldigt nyttig:)
Det var ju bra att du hängde med familjen då... du tyckte ju det var bra!! Kram // mamma

Svar: Ja jag var glad att jag bestämde mig till slut ;) hihih Puss
Moa Ekman

2013-03-26 @ 19:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback