Nigella, IKEA och Gatsby

Onsdag. Pasta med tomat, chilli och basilika hos Karolina. Hon visade mig sina konstverk, bästa youtubefilmer och favoritböcker. Jag satt stilla på en stol medan hon lagade lunch åt mig. Det kliade lite i mina fingrar men det gick bra. Det enda jag la mig i var att röra lite i pastan. Karolina -vår egna Nigella-, ställde fram en himmelsk tallrik framför mig, bjöd på kaffe och mörk choklad och var allmänt mysig. As always. 
Så kom min nya sängram från IKEA. Jag gav mig på att bygga ihop den på egen hand men insåg ganska snart att det var lönlöst. Bara tanken på att på egen hand lyfta upp min dubbelsängsmadrass, luta den mot en av väggarna och sedan -single handed- placera den i den nya sängramen, var överväldigande redan där. Istället kom Frida över på fredagsmorgonen och hjälpte mig. Allt flöt på utan problem och när den stora madrassen till slut låg nybäddad mitt i rummet, var det som att bestiga ett litet berg.
 
Nu står den, stor och snirklig mitt i rummet. Den är högre än min förra och det faktum att jag såvit på golvet i ungefär en vecka precis innan gör skillnaden dubbelt så stor. Tyvärr ser man hur mycket huset lutar eftersom sänggaveln, tavlorna och takets linje, alla lutar åt olika håll och olika mycket. Charmigt. 
I torsdags var jag och Frida på bio i Westfield. Det var tidigt på morgonen och det stora shoppingcentret var näst intill tomt på folk. Vår bio skulle börja 10:10 och vi var där halv tio. Tidsmarginal. Filmen vi skulle se var den omtalade "The Great Gatsby" med Leonardo Dicaprio  bland annat. Vi var såååå förväntnsfulla.
 
Frida bjöd mig på poppcorn och vi gick in i salongen. Det var bara vi där. Helt tomt. Däför satte vi oss på VIP platserna och gjorde det bekvämt för oss i vår privata biograf. Efter ett litet tag kom dock en ensam tjej som satte sig nedanför oss. När filmen väl började hade även tre andra kvinnor kommit. Så 6 personer allt som allt. Trångt.
 
Jag och Frida fick flytta på oss två gånger. Först för att vi ville ha VIP platserna längst bak, sedan för att en man kom in och kollade biljetterna och vi fick kalla fötter och frågade om det var okej att vi satt där eftersom det inte var några folk alls. OH nej. Där fick vi ABSOLUT inte sitta. "People actually pay extra money to sit in those seats". Väldigt pinsamt. Så vi flyttade till det vi trodde var våra platser. Det visade sig sedan att vi satt en rad för långt ner och vilska skulle sitta där vi satt om inte just de tre kvinnorna som kom precis innan reklamen började. Så himla typiskt. Men de lät oss sitta kvar.
 
Filmen var i alla fall vrålbra. Så otroligt snyggt gjort, bra musik som förvånade och Leonardo fyllde sin roll exeptionellt. Vi blev kära i både honom och 20-talet med alla kläder, festerna och musiken. En mycket behaglig torsdagsmorgon. 
 

Kommentarer
Postat av: and

så mycke verktyg och pinaler och skruvar,till och med en liten hammare. BRA GJORT! TJEJER. Vad är det i den lilla burken mellan hammaren och verktygsasken? Karameller? va korta ben du fick, ha ha

Svar: Tackar, tackar ;) Jag tyckte vi skötte oss riktigt bra faktiskt. Metodiskt och systematiskt. Det är en blandning av nötter, frön och torkade tranbär i sen lilla burken. Det var mitt lilla snax för att hålla igång typ ;)
Moa Ekman

2013-06-17 @ 18:57:49
URL: http://moasimone.blogspot.com
Postat av: Mamma

JA!!! Va rediga ni är tjejer :) MOA!!!! Jag har provat THE CHOKOLATE BLOCK!!!! Riktigt gott var det. Det var en beställningsvara i Trollhättans S-bolag. = A-sås är bättre!! ;)Kramisar // mamma

Svar: ÅH! var roligt!!! :D Jag tror det är ett sådant vin man dricker och njuter av, inte till maten lixom. Och så tror jag det bör vara varmare än det var när jag och Frida drack det. Va kul att du tycke om det! KRAM
Moa Ekman

2013-06-17 @ 21:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback