Jag är en fågel, jag är en öl jag är jag.

Idag åkte jag till Waterloo med tåget, promenerade till London Bridge och Borough Market där jag mötta Sandra. Innan hon kom hade jag vandrat runt lite ett tag på egen hand. Precis när hon ringde mig stod jag på ett ställe där det bara säljs en massa fräcka ölflaskor. Då ser jag plötsligt något som får mig att skina upp som en sol. Mitt namn står på tre olika sorters flaskor i en kyl. Moa-öl. Så fruktansvärt fräckt! Inte bara det, den är snygg också. 
 
Jag visar Sandra med en gång och hon blir lika exalterad som jag. Vi bestämmer oss för att köpa varsin och dricka i solen tillsammans med vår lunch. Det finns tre sorter att välja på, Methode, Blanc och Pale ale. Jag köpte en Pale ale och Sandra föll för Blanc. 
 
Det visade sig vara en öl från Nya Zeeland, bryggd i Marlborough av en kille som heter Josh Scott. Han bryggde sin första öl i ett skjul bakom pappans vingård när han var 13 men det var inte förrän 16 år senare som han startade Moa Brewery. Tydligen är "min öl" prisbelönt och "...made the way beer used to be made before everyone started making it differently." vilket jag verkligen gillar.
 
Den stora frågan då; var den god. ÖÖÖÖÖÖÖH JA! Den var megagod! Grumlig och fyllig. Sandras var lite syrlig. Underbart när man faktiskt kan KÄNNA skillnad på de olika sorterna.
 
Så. Jag och Sandra drack öl i en park vid sidan av marknaden, intill en katedral. Vi åt macka fylls med grillad halloumi, salsa verde och aioli. Vi pratade om sorgliga saker, nya saker, hemska saker, intressanta saker och oviktiga saker.
 
Vi köpte kaffe på Le Pain och lånade deras toalett. När jag står inne på toaletten och Sandra står utanför och håller våra kaffar hör jag ett "splatt" och ser hur något skvätter in genom glipan mellan golv och dörr. Så hör jag Sandra gny på andra sidan dörren. "åååh nej. Mosis. Jag tappade kaffet". Vi bad om papper och fick torka. Jag var övertygad om att Sandra skulle få en ny kopp men inte det inte. Som hämd snodde vi deras internett en liten stund innan vi gick mot Waterloo där vi sa hejdå tills vidare. En så väldigt bra fredagsförmiddag. Tack Sandra vännsen!

Kommentarer
Postat av: and

Sparade du flaskan? Det skulle ja gjort,den är ju skit fräck.

Svar: Ja det är den jag tagit kort på :) Flaskan och två kapsyler :) Vi får spara fler!
Moa Ekman

2013-06-08 @ 08:10:46
URL: http://moasimone.blogspot.com
Postat av: Anonym

VI MÅÅÅÅSTE bara köpa alla 3 sorterna när vi kommer till dej.... Jag håller med "and" spara flaskan. // Kram mamma :)

Svar: Klart jag sparade flaskan ;) Vi kan åka dit på torsdagen och se om de finns kvar :)
Moa Ekman

2013-06-08 @ 17:41:09
Postat av: Maggan

Fräckt du!! På tisdag ska jag hälsa på Pippi i Villa Villekulla Loo. Måste bara se det lilla livet innan vi träffas på lördag. Synd att du inte kan vara med, men det blir förhoppningsvis en repris framigenom.?

Svar: ÅH ja jag är inte måttligt avundsjuk! men ja jag får förhoppningsvis träffa henne i augusti :) ta massa kort och hälsa den lilla familjen, plus din egna familj såklart :)
Moa Ekman

2013-06-09 @ 22:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback