En månad kvar

Insåg precis att det är exakt en månad kvar tills jag åker tillbaka. 31 dagar. Hur många gånger har man inte räknat ner till något som varit en månad bort. Julafton. Sin födelsedag. Skillnaden den här gången är att man inte vill att dagarna ska försvinna så som man vill när man tänder ljus, efter ljus i ljusstaken. Samtidigt fruktar jag smått de dagar då jag ska roa barnen konstant. Just de dagarna kommer aldrig vilja ta slut...
 
Idag har jag i alla fall hunnit med en hel del och har mer än halva dagen kvar att utnyttja. God frukost med rågbröd, philadelphia och cidersmakande päron. GOTT. Efter att jag lämnat emma bäddade jag sängarna innan jag packade ryggsäcken och tog ett fullpackat tåg till Waterloo. Där ifrån gick jag längs med Themsen till London Bridge och Borought Market. 
Jag hade nämligen givit mig själv en uppgift; att köpa öl. Min öl. MOA. Förutom detta skulle jag även möta Cissi och Sandra för lite lunch och allmänt marknadsmys. Vi möttes helt spontant vid bankomaterna och gick sedan runt och började provsmaka godsakerna, som jag vid det här laget kan ganska bra. Vi köpte lite libanesisk lunch i form av varsin meze-box. Jag hade en sallad med tomat, timjan, lök, massa färska örter och ost (?), grillad courgetteröra och en linssallad med rostad lök. Det var supersmaskigt. 
Sen sa vi hejdå och jag gick för att hämta upp mitt lilla öl-paket som jag beställt lite tidigare. Jag skulle ju nämligen inte ha en ynka öl utan en hel drös. "How much is a lot?" frågade mannen vid ölen. "Let me think...hm. Maybe eight?" Så jag fick två lådor med fyra öl i varje. Två pale ale, tre blanc och tre methode. Den sista, den röda, är tydligen gjort på champagne-jäst och är därför väldigt frisk och syrlig. Spännande! Jobbdagen ser ut som  följande; erskortera Rebecca till sin kompis Molly, hämta Emma och hennes kompis från ett kalas vid 17 och sedan förhoppningsvis sluta lite efter 18. Så raka vägen in till stan för en finsmakarmiddag på Gails Kitchen med fina flickor! Happy Fredag. 
 

Kommentarer
Postat av: Faster A

men herregud vad lika ni var! Du och tjejen med rosa hårband! Jag trodde det var du!

Svar: Jag har inte tänkt på det på det sättet, men ja kanske. Hon är så väldigt olik min till person så det har nog gjort att jag inte sett det.
Moa Ekman

2013-07-05 @ 19:37:04
Postat av: and

ja mä, dom kunde va tvillingar

Svar: Hon är väldigt, väldigt söt så det gör mig inget :)
Moa Ekman

2013-07-05 @ 23:57:50
URL: http://moasimone.blogspot.com
Postat av: Anna-Maria

Vilken söt klänning din vänn med tummen upp har!!! Vet du var den är köpt? :D (eller vet hon?) :D
Mvh A-M

Svar: Ja eller hur! Det är dö-fin! Hon sa något om att hon köpt den på Rokit i Covent Garden. Den är vintage :)
Moa Ekman

2013-07-06 @ 06:31:06
Postat av: Pyttan

haha ja ni är fan lika!! gud va sjukt det har jag aldrig tänkt på!

Svar: Det är nog glasögonen och vinkeln. Eller vad tror du?:P
Moa Ekman

2013-07-06 @ 11:42:44
URL: http://pyttan.blogg.se/
Postat av: Mamma

NEJ!! Tycker inte dom är såå lika varandra... Påminner om varandra, men i ansiktet är dom inte lika // Så tycker jag :) Kram

Svar: Hihihi du är så söt mamma! <3
Moa Ekman

2013-07-06 @ 18:40:53
Postat av: Pyttan

nej i ansiktet i alla fall på dem bilderna :)

Svar: Hm... ja kanske lite :) men som sagt, hon är söt så det gör inget alls :D
Moa Ekman

2013-07-07 @ 17:50:20
Postat av: Mamma

JAAAA!!! För BÖVELEN!!! Ni är så söta båda 2.
NI är så söta, trevliga, snälla, vackra, gemytliga, härliga mm..mm.... alla ni flickor :))))

2013-07-18 @ 19:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback