Tisdagsrock i väntan på middag

Jag sitter i köket, redo med maten. Jag är alltid ute i på tok för god tid. Även om jag velar, gör mer än jag tänk från början och lägger till hela tiden till middagens utbud, lyckas jag ändå ha ca tjugio minuter att ta död på innan siste familjemedlemman är hemma och vi kan äta. På bordet står nu en uppiffad coscoussallad från i förrgår, grillade corgettes, paprika, en sås med sweetchilli, en grönsallad med granatäpple i (funderar på att lägga i lite avokado också), rostade pitabröd och kikärts-, morots- och currysmeten står redo för att stekas. Det finns även tzatziki och en getost för den som vill ha. 
 
Jag lyssnar på Pyttans briljanta rock-lista på spotify. Perfekt att laga mat till, eller gå, eller bläddra igenom twitter till, eller bara vara till typ. 
 
Två saker är bokade inför helgen då jag får besök. Vet inte om jag ska säga något. Det får nog bli en överraskning tänker jag. Med bokade menar jag att jag fått mail där det står Dear Ms Moa Ekman, thank you for booking at... osv. Inte bokat i min planering och tanke utan BOKAT. Så då vet ni. 
 
Nu ska jag börja steka biffar. KRAM!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Herreguuuud!!! vad spännande Ms Moa. Det kommer bli very nice indeed. Har äntligen PRATAT med Oscar nu också. Både bra och mindre bra grejer som hänt dom. See you imorgon el fred kanske det var som du kommer till oss? M

Svar: Åh vill höra allt du vet om deras resa hittills :) Ja vi ses imorgon kväll :D Jag kan åka till er så fort jag slutat jobba. När landar planet? (engelsk tid)
Moa Ekman

2013-02-27 @ 11:54:28
Postat av: Maggan

18.55. Terminal S

2013-02-28 @ 10:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback