Desperados, dans och doritos

Half-term ledigheten är över och jag återgår till att ställa klockan på mobilen. Jag fick en lugn första morgon. Emma, somnat sent kvällen innan då hon blivit van vid att göra så under ledihgeten, som länge. Jag kunde i lugn och ro äta min skål med musli och äpple medan jag läste Harry Potter. När klockan var åtta gick jag upp för att väcka henne plus för att ge Nick en kopp te och se till att även han var vaken. Han hade precis kommit ur duschen men tog gladeligen emot tekoppen. 
 
Igår var det en riktig söndag men frukost vid tolv, film i sängen, doritos, vindruvor, kaffe och middag med familjen på kvällen. Det var verkligen passande då jag kommit i säng vid halv fyra kvällen innan. Vi hade varit i Camden och dansat på en bar vid namn The Monarch. Trots bristen på biljardbord var det ordentligt roligt. Musiken gick i soundtrack-tema så man kände igen i stort sett alla. Jag skakade huvudet så mycket till Elvis Presleys Jailhouse Rock att jag har en fruktansvärd träningsverk idag.
 
Jag drack megagod Desperados och mesig Heineken, åt subwaymacka medan jag och Frida väntade i en evighet på en buss som aldrig kom och åt gamal, medtagen marschoklad på bussen hem. Medan vi åkte med bussen mot Chiswick övervägde jag mina alternativ. Jag kunde sova hos Frida eller gå hela vägen hem till mig med dans-trötta ben i den kalla natten. Tanken på att kunna sova hur länge som hälst och sträcka ut sig i oändlighet i min egna säng fick mig att välja det sista alternativet. 
 
En 22 minuters lång promenad/powerwalk senare och med Filip och Fredrik i hörlurarna var jag äntligen hemma och sängen har nog sällad varit så skön som den var då. 
 
Nu ska jag köpa chilli och sedan blir det till att laga savoykålspasta hos Frida för att bjuda Karolina och Clara på en vegetarisk lunch. Se yah!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Hej Moa! Behöver man ta med sin tjockaste vinterjacka? Paraply? Regnjacka? Solglasögon? Faktor 25? Myggmedel? Vad kostar en öl? Most

Svar: hahaha! älskar sista frågan :P Det kommer enligt yr vara runt 5 grader plus och molnigt när ni är här så jag skulle ta med en höstjacka eller något och halsduk. Kanske mössa och vantar för när det blåser blir det riktigt kallt. Ett litet paraply är alltid bra att ha men om man har luva är det nästan bättre skulle jag säga. En öl kostar typ 4.50 pund alltså ca 50 kr. :)
Moa Ekman

2013-02-25 @ 12:44:58
Postat av: Maggan

Tackar för den informationen. Nu ses vi väldigt snart, två pass kvar på jobbet bara! Sen kommer vi flygande!!

Svar: Jag kommer kanske kunna möta upp er vid Victoria station för jag fick ledigt hela fredagen! :D LÄNGTAR!
Moa Ekman

2013-02-26 @ 10:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback