Julstress

Vanligtvis får jag ingen speciell julstress men i år, när julen överraskat alla. Förklädd i höstväderdräkt har den hoppt fram och skrikit "Första advent var det här" och plötsligt började nedräkningen. 
 
Det är stressigt på jobbet av många anledningar. Det är en berg och dalbana. Vissa stunder oroar man sig för att det finns på tok för lite att göra och dagarna inte lönar sig. I nästa stund står man med åtta beställningar på jultallrikar som man inte vetat om och utan något att ha på. Så löser man det med nöd och näppe och tappar allt som heter kontroll i köket som sedan ser ut som ett bombnedslag med disk i stora högar, söndertrasade salladshuvuden, dränkt ruccola, massakerad gurka och en rödbetsblodig bänk.
 
Utanför jobbet pågår julklappsstress. Vad köper man till sin pojkvän?! 
 
Ovanpå allt ligger min nästa stora inlämning och osar surt. Hur skall den bli klar mitt i allt annat som skall göras. Mysa med vänner, mysa med familjen, mysa med Johan, fixa julklappar och ställa upp på jobbet. Det finns bara en kväll och en dag på min helg plus måndagen men då finns det ingen som kan mysa ändå. 
 
Detta är faktiskt petitesser. Jag har ett jobb jag älskar och inte kan låta bli att engagera mig i. Jag är snart klar med min distanskurs och kan verkligen säga att den gett mig massor. Jag har så många fina människor i min närhet att jag knappt kan ha tid till dem allihopa. Det är faktiskt en bra grej. Å så Johan. Det absolut bästa i mitt liv just nu. 
 
Kram
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter ju som om du har det hur bra som helst!!! Kram :)

2013-12-05 @ 21:00:08
Postat av: Kusin Elin

Tips på present.. Man bör gå djupare och tänka på vem personen är. Tex, jag och Anton var på Anders och Måns, hade de varit efter jul hade de biljetterna varit den bästa present jag någonsin kunnat ge han, han har avgudat dem två i så många år.. Ni var på Sigur ros, som han verkade att absolut älska, finns de annat sådant?
Anton älskar antikviteter, de skulle va något ja kan ge han, har Johan något sådant intresse? Men mitt främsta tips är att ni gör något tillsammans :) konsert, standup osv.

Svar: Det är en grym ide! Jag tänker lite i de banorna men kan inte hitta det perfekta :( Tack!
Moa Ekman

2013-12-08 @ 20:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback