Mitt liv det senaste i bilder

En frukost hos clara efter myskväll i hennes hus en fredag.
Jag lagade risotto med kyckling, bacon, purjolök och svamp.
Samma dag fick vi Pixie.
Emma är jätteglad för sin kattunge och har faktiskt växt utav det. Även utseendemässigt. Jag kan inte riktigt förstå hur, men jag har tänk på det det senaste.  
Så här taggad var jag när vi skulle överraska Frida med konsert. Det blev SÅ lyckat.
Frida fyllde år och vi var först på konsert dagen innan men på fredagen åt vi lunch hemma hos mig. Chevré toast med ruccolasallad och stekt sparris med poscherat ägg och rökt lax.
Vi skypade med Pyttan från hennes lägenhet medan vi lagade maten och åt den.
Till efterrätt åt vi rabarberpaj med vaniljvisp från Sverige. Vi åt upp hela. Igen. Vi har ett sätt att göra det när vi väl äter smulpaj.

Lördagen var solig och jag hade mina begagnade skor på mig vars sulor snart lossnar. 
Jag åkte till St. James's Park och skrev brev, mötta upp Sandra, spelade fiskspel och vinkade sedan åt oss Clara och Frida som satt med oss ett tag. På kvällen åt vi på Sofra i Covent Garden för att fira Frida. Det var nio härliga tjejer allt som allt. Efter maten och vinet åkte vi till Camden, gick till The Monarc och dansade till filmmusik. Sedan sov vi på bussen hem.
Dagen efter, söndag, åkte vi med Karolina till Flower Market på Columbia Road. Vädret var underbart och vi åt en jättegod lunch bestående av grillad spansk korv i en fralla med ruccola och grillad paprika. Så stod vi också och stampade takten till gatumusikanterna som spelade. De var så grymt bra att vi kände oss tvugna att köpa deras skiva. Den ligger nu i min väska och väntar på att bli spelad. Vi ska dela på den, på något sätt.
Mot slutet av dagen var vi ganska trötta allihop så vi sa hejdå tidigt och gick hem till var och en. Jag åt kvällsmat bestående av rostad grov bagel med mandelsmör och skivade jordgubbar. GUDOMLIGT! 
 
Det var min vecka och helg. Nu skiner solen och vi har utnyttjat den till max med en lång promenad längs med Themsen följt av lunch i solen på Claras lilla soldäck. Nu bränner det gött på kinder och hals. Emma sitter och har lektion med Holly ute i vår trädgård. Jag sitter med Pixie i köket. Livet är inte helt fel.

Kommentarer
Postat av: Kusin Josefin

Pixie är ohemult söt, men jag undrar lite hur gammal hon är egentligen... :(

Svar: Ja vi är lite oroliga för att hon kanske är för liten för att bli borttagen från mamma. Hon var lite konstig i magen det första men är rumsren, tvättar sig och är väldigt duktig. Dock är det vanligt att folk säljer katterna för tidigt. Säger att de är äldre än vad de är.
Moa Ekman

2013-04-23 @ 22:04:17
Postat av: Kusin Josefin

Och: Mandelsmör. Ge. Mig. Nu.

Svar: DET ÄR SÅ GOTT! Jag tror det finns i Sverige :)
Moa Ekman

2013-04-23 @ 22:10:02
Postat av: Maggan

Jättefina bilder igen Moa. Urgullig kattunge. Ingen bild på dyra klänningen? Har du sett några bilder från Oscar och dom andra? Ses i Maj då, får fira lite va? när ni bägge är på hemmaplan en stund. Most

Svar: Tack ska du ha! Nej ingen bild på klänningen. Jag kanske kan ta med den till Sverige och använda den där :) Nej jag har inte sett några bilder. Finns det många? Var? :D Ja jätte gärna! Jag vet bara inte vilken dag för jag har så himla mycket att göra och så himla många folk att träffa. Det får nog bli mitt på dagen någon gång då i så fall. :/
Moa Ekman

2013-04-26 @ 11:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback