Huset luktar simhall och sommarlov.

Sista dagen på lovveckan är äntligen här och helgen väntar, endast några timmar bort. Morgonen har varit otroligt lugn och behaglig. Jag fick sovmorgon och långfrukost som jag avnjöt i min ensamhet med en svensk tidning som Frida haft med sig till mig och Clara. Ägg är tydligen nyttigt igen. Ingen fara för kolesterolet eller nått. Snarare är det en näringsbomb som du BÖR äta. Voine, voine, all denna forskning som vrids och vänds till vad vi VILL höra och var som passar i nuet.
 
Jag säger; ät det du tycker är gott men i lagom mängd. En vettig människa kan själv förstå när det blir för mycket av det goda och inser när det är nog. Allt naturligt är bra för dig. JA, till och med fett! Skippa prosessade och konstgjorda saker. Vill du att det ska smaka smör, använd smör. Vill du att det ska smaka vanilj, använd vanilj. Ganska logiskt. Potatis är inte farligt, ägg är inte farligt, grädde är inte farligt och bröd är inte farligt så länge du äter lagom mängd och rätt sort. Punkt slut.
 
Jag saknar att brinna för något. Jag saknar att engagera mig och leta efter faktan på nätet så som jag gjorde inför mina articklar och reportage på media. Vad har hänt med mig. Visitkortet från kvinnan jag och Clara mötte vid den organiska frukten och müslin, ligger fortfarande kvar i min jackficka. Varför tar jag inte tag i det och mailar henne som jag tänkte. 
 
Ikväll ska jag och Frida dra oss hem till Clara och se på Glee, äta fruktsallad och mysa. Så himla behövligt och så himla bra. Längtar!

Kommentarer
Postat av: Pyttan

Bra där! håller helt med allt gott är nyttigt i lagom mängd både för själv och kropp :)

Svar: Eller hur! Att inte folk förstår :P hehehe Vi är nog för lill-gamla för vårt eget bästa ibland ;)
Moa Ekman

2013-04-12 @ 14:26:21
URL: http://pyttan.blogg.se/
Postat av: Kusin Elin

Moa, du borde bli den nya "lina" som i linas matkasse du vet! Du passar verkligen till att bli något inom kost. För åh vad jag håller med dig i vad du skriver!
I skolan hör jag nu såååå ofta tjejer i min ålder som överallt gnäller och beklagar sig över att de inte kan äta annat än sallad till lunch.. Men senare ser man samma person dricka cola dag efter dag.. Det får mig alltid att fundera.
Kram på dig och nu ska jag äta en god äggmacka, av just den anledningen, ägg är gott ;)

Svar: Åh tack ska du ha! Ja det är ju mitt mål. Det jag vill och MÅSTE göra :) Jag blir bara lite nervös när jag blir stillasittande med mina tankar och inte tar mig tid eller bryr mig om att få ut dem.
Fy va bra! Ät äggmacka och njut! :)
Moa Ekman

2013-04-12 @ 18:47:58
Postat av: Mamma

:)

2013-04-14 @ 12:37:56
Postat av: Kusin Josefin

Och anledningen till att de dricker 1 liter cola varje dag beror säkerligen på att de är aphungriga från att bara ha ätit sallad. Och sockerkicken gör att de blir lika hungriga sen igen och vill ha mer cola...

Kan ni inte starta ett bloggkooperativ där ni alla skriver recept och tar bilder? En ren receptblogg. Och om ni är ett litet gäng så finns det alltid nån som kan lägga in nåt. Gör en Julia och Julie-grej fast med sju sorters kakor, eller nåt. Och så med lite underfundig text och fina bilder på pastellbyttor i motljus, varvat med lagom exotiska bilder från Londons reastuaranger. SKitbra, då var det bestämt. Bara för dig att dela upp dagarna med Clara etc nu.

Svar: Hahaha ja vi har faktiskt en sån blogg som det aldrig blev något av. Man kanske borde ta upp det igen. Vi gjorde ju till och med matvideos ett tag. Det är ABSOLUT ingen dum idé. Väldigt lockande men dock väldigt krävande. Nu gör vi det för att det är kul. Jag kan ju lägga fram det för de andra :) hihih
Moa Ekman

2013-04-22 @ 22:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback