Helg i öst - Flower Market

Söndagen började vid elva på Gunnerbury station. Jag iförd den nya jeansjackan och Clara i sin nya skjorta. Det var nästan ännu varmare än dagen innan och solen gjorde sig påminns bakom ett ljämntjockt molntäcke. Vi åkta raka vägen till Hoxton för att gå på dagens marknad; Flower market. 
 
Marknaden sträckte sig längs en gata som heter Colombia Road. Medan vi letade oss fram passerade vi folk som bar på vackra buketter och vi förstod att vi var på rätt väg. Båda sidorna av gatan var full av blommor i alla former och färger med försäljare som stod och ropade ut olika priser och erbjudanden. "Only 5 pounds. You're robbing me!". Mitt bland det vackra knödde en flod av människor fram för att köpa, fota och kolla på alla blommorna.
 
Jag och Clara vandrade runt och såg på grönskan, de mysiga affärerna bakom blomstrstånden, och utforskade de andra gatorna runt om. Vid lunchtid satt vi i solen och åt lunch. Jag hade köpt en "Stuff on toast" och en jättegod kaffe på ett Cafe på en innergård och Clara åt svarta oliver rätt ur burken. Vi bestämde oss efter ett tag att fortsätta stora runt men i rikting mot Themsen och Tower Bridge för den hade ingen av oss sett än.
 
Vi tog oss genom smågator till Liverpool Street där jag köpte årets första glass i en glassbil. Vi spontanköpte rostade kastanjer av en man på en lite halvdan tygmarknad vid Aldgate east som vi knaprade på medan vi följde kartan ner mot vattnet. På en sidogata hittade vi en helt underbar affär med organiskt odlade grönsaker och frukter utanför. Det var en färgexplosion utan like! Clara köpte päron och äpple från en kvinna medan jag började provsmaka müsli.
 
Det hela slutade med att vi pratade med en kvinna om en förening som kallas "The breakfast club" som jobbar för att barn ska få frukost innan de går till skolan. Tydligen är det en av fyra barn i England som inte får/kan äta frukost. Jag blev helt eldig innombords och frågade om man kunde göra något. Jag fick hennes kort och hon bad mig att höra av mig om jag hade frågor eller nått. TÄNK vilken fantastisk grej att stötta och hjälpa. Jag ska verkligen försöka ta kontakt med henne och ställa upp på det jag kan. Clara är med mig.
 
 
Väl framme vid vattnet häpnades och förvånades vi av Tower Bridge och blev glatt överraskade när vi såg The tower of London uppenbara sig. Vi gick över bron tillsammans med de andra turisterna och det kändes lite som att vi var på väg till Liseberg. Vet inte riktigt varför. Väl på andra sidan av bron kände vi oss färdiga och tog oss in till stan, köpte smink och åkte saknad 94:a buss hem till Chiswick. Vi promenerade hemmåt och kramades hejdå vid Sainsburys. En HIMLA fin helg itomhus i öst med massa nya vyer och upplevelser.
 
Till kvällen åt jag roasted chicken med allt vad det innebär och spenderade kvällen i min säng med mamma via skype och nojjade mig inför den kommande veckan... Som visade sig bli ganska okej, men det är en annan historia. 

Kommentarer
Postat av: Faster A

Vilka underbara bilder! Vad fräckt med han i luvjackan, Tower Bridge o han går i samma färg....


Svar: Han på sista kortet menar du? :P heheh ja typ
Moa Ekman

2013-04-09 @ 19:25:05
Postat av: Faster A

Han på bilden efter dig

Svar: Jahaaaaa. Ja :P
Moa Ekman

2013-04-10 @ 19:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback