Helg i öst - Brick Lane

Jag och Clara spenderade i stort sett hela helgen med att vandra runt i östra London. Marknadernas och gatukonstens mecka kan man säga. Där hänger alla självsäkra och fräcka människor. Folk med äckligt snygg stil och pondus. Om den är äkta eller påklistrad vet jag inte, men man kan i alla fall inte låta bli att kolla in alla man möter. 
 
För första gången sedan i mars typ, var solen framme och äntligen kunde man gå runt på gatorna utan att frysa. Senast förra veckan hade det snöat i Chiswick och termometern går inte över 5:an. Det är ruggigt och grått, tills nu. Jag och Clara välkomnade alltså den lilla värmeökningen och de ynka solstrålarna med öppna armar. 
 
Vi tog en sovmorgon och möttes vid posten klockan tolv, tog tuben in till Aldgate east och vandrade längs med de folktomma gatorna med riktning mot Spitfeilds market som Kate tipsat mig om samma morgon. Jag och hon hade stått i kanske tjugo minuter och pratat om vad som finns i närheten av Brick Lane och hur fantastiskt öst är. Hon skrev ut en karta till mig och pekade, berättade och tipsade om gamla gator, marknader och restauranger. Jag älskar att hon känner så starkt för sitt London och att hon kan så mycket.
 
Det var misstänksamt lite folk på gatorna och det tog ett tag innan vi hittade något som kunde likna en marknad. Dock tog vi det lugnt och fortsatte glatt strosa i området. Efter att jag gjort två fantastiska köp, en Levi's jeansjacka och ett par skor, svängde vi in vid The Oldtruman Brewery och hamnade bland en hel hög ungdommar som satt i en solbelags innergård bland tegelhusen och drack öl. Vi slog oss ner bland dem och njöt ett tag i solen. Det doftade och kändes precis som att vara på festival. Helt underbart.
 
Efter att ha vandrat lite längs med Brick Lane gick vi för att äta och hamnade till slut på Byron där jag tog Lamm burgaren som de har på menyn just nu och Clara tog en sallad med rödbetor, palsternacka och linser. Till det drack vi rödvin, pratade om våra föräldrar och resande. På vägen hem planerade vi vår söndag och tog en tidig kväll med sikte på att åter igen ta oss genom hela staden till öst, dagen där på.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Fina bilder som gör att man längtar tillbaka! Vi har solen här, har strålat i flera? veckor.

Svar: Ni får se till att komma hit när det är lite bättre väder :) London är så mer än kyla och vind! Ja jag har hört om ert fantastiska väder. Är super avundsjuk!
Moa Ekman

2013-04-09 @ 09:03:44
Postat av: Pyttan

ÅH DU HAR ANVÄNT DIN KAMERA! BRA DÄR :D

Svar: Hahhaa ja det var verkligen på tiden!! :)
Moa Ekman

2013-04-11 @ 10:10:14
URL: http://pyttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback