Till Wimbledon till Spitalfield till Hampstead Heath till Angel

Lördagen började med stående frukost i köket medan jag hjälpte Rebecca göra pannakakor, hjälpte Nick och Emma att packa in matleveransen och samtidigt försökte få i mig lite föda utan att vara ivägen, mötte jag upp Frida i solhatt för att åka på äventyr. Vi tog tåg till Wimbledon där Sandra och Linnea väntade på oss.
 
Sandra hade dragit dit oss i syfte att det var en massiv bakluckeloppis i Wimbledone stadium. Det kostade ett pund att gå in och där inne fanns saker till riktiga fyndpriser. Det var ingen speciell hög standard på grjerna men det fanns definitivt guldkorn i klädhögarna som låg mitt på asfalten. Jag gick hem med en vit stickad kofta för ett pund och två plånböcker för två pund. Sandra hittade en jacka och en plånbok, Frida en klänning och Linnea kammade hem två jackor för endast 1.70 pund. Ungefär 20 kr. Fynd.
 
Del två i vår dagsplanering var att åka och hälsa på Clara på Spitalfield market. Hon har nämligen blivit erbjuden ett slags deltidsjobb där i en av klädstånden så hon står och säljer underbara tröjor, toppar, linnen med fräcka tryck på i organisk bommul. Hon skötte sig briljant och såg extremt proffsig ut där hon stod med kortmaskinen. Både jag, Sandra och Frida köpte varsin grej och jag har levt i min tröja sedan dess. Den är helt fantastisk.
 
Klockan började då närma sig fyra och det var dags att ta sig till ett ställe som heter Hampstead Heath där vi skulle möta upp fler tjejer för picknick i en park. Vi var dödshungriga eftersom vi inte ätit någon lunch så vi traskade måmedvetet iväg till overgroundstationen. Vi köpte vin och mat på M&S, mötta Olivia och hennes kompis Felicia. In i en park, upp för en kulle och fantastis utsikt men blåsigt. Till slut slog vi oss ner i gräset på läsidan och kunde äntligen packa upp all mat och hugga in.
 
Vi satt i solskenet och pratade. Fler folk anslöt sig till vår cirkel och när solen till slut gick i moln kom Clara som hade jobbat till klockan 18. Vi bestämde oss för att gå och dansa i Angel och när alla hade gått och kissad och skräpet låg i plastpåsar, började vi traska ner för backen igen och tog ännu en gång overgrounden. I Angel dansade vi till Mikael Jacksson, Robbie Williams, ett koriograferat YMCA och Daft Punks Get lucky. Glada men trötta tog vi från Chiswick bussen hem och jag somnade som en klubbad säl i Fridas bäddsoffa.
SMOCKFULL LÖRDAG!Jag fick flashbacks när jag hittade en likadan Sony Erikson Walkman som jag hade ungefär halva mitt liv, kändes det som.

Kommentarer
Postat av: cissi

mysdag!!

Svar: En sån HIMLA mysdag :)
Moa Ekman

2013-06-10 @ 15:59:38
URL: http://cissilaurila.blogspot.com
Postat av: Elin

haha åh telefonen!

Svar: Ja! Kan du förstå känslan av att vrida upp den! Det var som att kastas fem år tillbaka i tiden i en endaste liten vridning! Fantastiskt :D
Moa Ekman

2013-06-10 @ 16:40:50
URL: http://elinnisabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback