Hejdå-fika, första-gången-fika och picknick-fika.

Onsdagen förra veckan var Fridas sista dag här. Hon skulle flyga tillbaka till Sverige. Därför tog jag med mig Rebecca och mötte henne och Clara på Gail's för en sista fika på vårt stammisställe. Det var Rebeccas första gång på Gail's och hon gillade det verkligen, även om det var ananas i hennes morotskaka. (Hon avskyr frukt).
 
Clara gick och hämtade Nat som hade sin sista skoldag innan sommarlovet, precis som Emma hade den dagen. Jag, Frida och Rebecca avvaktade en liten stund på Gail's innan vi gick till parken för att möta upp Clara och Nat. Hennes skola skulle ha skolavslutnings-picknick där och Clara hade inget emot att vi kom med. Snarar motsatsen. Vi kunde rädda henne från småprat med föräldrarna.
 
Det dröjde inte länge innan Frida var tvungen att gå hem för att förbereda inför resan till flygplatsen. Rebecca kramade henne flera gånger och blev nedstämd efter att vi sett Frida gå iväg över gräsmattan. Lite senare slog sig Karolina ner med oss och bjöd på ett hav av kakor. Plötsligt öppnade vi ett gratis kak-café som vi döpte till cookieland och alla barnen flockades runt oss. Clara och Nat kom också och vi åt upp Karolinas vattenmelon.
 
Så gick jag och Rebecca och hämtade Emma och vipps hade båda tjejerna sommarlov och två dagar av konstant barnpassning stod för dörren. Men det hela gick bra. Eller i alla fall okej...
Nat
 

Kommentarer
Postat av: Kusin Elin

Du lägger upp så mkt fina bilder nu de senaste! Så härliga allihop!
Men, vad är detta. Sommarlov i juli? Knasigt känner jag som e van vid vårt här i Sverige. Hur länge är de lediga?

Svar: tack! Jag har lixom återupptäckt min kamera ;) Ja jag vet. De får sommarlov sjukt sent! Jag tror de börjar någon gång i september :S
Moa Ekman

2013-07-29 @ 16:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback