Pyttan

Igår fyllde än av de finaste männskorna jag vet år. Min fantastiska Pyttan. 20 fantasktiska år fyllde hon och jag fick efter lång försening krama henne ordentligt på Gail's.
 
Pyttan är:
Peppande
Ypperlig
Tantig
Totalt briljant
Allmänbildad
Nyttig för mig
 
Utan henne hade jag faktiskt inte varit den jag är. Hon tog tag i min krage och ryckte upp mig. Fick mig att våga. Försöka. Testa. Vi skapar ihop. Tänker ihop. Är tantiga ihop. Det är väldgit konstigt att vi bara känt varandra sen i ettan på gymnasiet. Vi har pratat om det många gånger. Tänkt tillbaka på hur vi såg på varandra då.
 
Jag minns när jag skulle gå på medias öppet hus, ni vet då när man hade panik och skulle besluta vad ens framtid skulle bli trots att man inte ens hade någon aning om vem man själv var. Jag var där med Maggan och Oscar tror jag och vi skule gå in på media för att höra någon vithårig gubbe prata. Denna vithårige gubbe var då Tommy och den lite knasige typen han hade med sig var Lars. Jag såg till min förskräckelse att det var många fjortisar som satt på stolarna runt om mig. Fy för att gå i samma klass som dem, tänkte jag. Dock lade jag märke till en tjej med STORT, kolsvart hår i panda-stil som bar en väldigt grön och smärt kappa. Jag minns inte hennes ansikte men jag vet att jag med en gång tänkte; åh, henne skulle jag vilja bli kompis med. Jag såg fram emot hur jag skulle bli OM jag blev kompis med henne. Det lockade mig.
 
Flickan i grön kappa var Pyttan och vi blev väldigt goda vänner. Vi hittade gemenskapen över en bakelse och prat om ödet. Sedan dess har vi fortsatt vara kloka ihop och jag tror inte att någon kan dra fram klokheter ur mig lika bra som du kan Pyttan. Du kompletterar mig. Tack älskade du.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Jadu Moa, snart är det du som fyller 20, då kommer vi över vattnet... Väldigt snart!! M+L+A+H

Svar: Ni får skaffa er ett kodnamn. HALM eller nått :P hihi. Jag längtar massa. Speciellt en dag som denna då vårsolen skiner och vi fikar ute :)
Moa Ekman

2013-02-16 @ 19:19:08
Postat av: Anonym

Du är bara sååå fantastisk.... Dina beskrivningar är bara sååå färgade!

Svar: Tack mamma ;)
Moa Ekman

2013-02-17 @ 09:14:29
Postat av: Pyttan

Jag vet inte vad jag ska säga riktigt. Blir så rörd. Ärad. Älskar dig vännen och jag är varje glad tacksam över att du är min vän. Tack.

Svar: Åntligen såg du det! Jag har väntat på att du skulle se det och lixom få förstå liiiiiiite hur fin jag tycker du är och hur mycket du betyder :) Ifall jag inte visar det till vardags lixom så vet du det nu ;) Puss älskade du. Jag älskar dig med <3
Moa Ekman

2013-02-17 @ 22:04:05
URL: http://pyttan.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ni flickor.... Ni är så ofantligt GOA mot varandra!! Härligt.

2013-02-21 @ 19:30:47
Postat av: linnea

Åh, så fint! Söndagssentimental som jag är, blev mina ögon blanka! (förstår f.ö. inte varför jag inte hittat hit tidigare, glad att jag nu gjort det!)

Svar: ÅH hej! Tack för att du hitta hit! Nu hittade ju jag till dig! :D KRAM
Moa Ekman


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback