Påskhelgen 2013 - Påskdagen och Annandag påsk

Jag vaknade med Clara bredvid mig vid halv ett på söndagen. Rumet var fyllt av dagsljus och bakom gardinen sken solen. Tack och lov, för att göra det lite lättare för mig och Clara att stanna inne hela dagen och ta igen oss, gick solen i moln ganska raskt efter det att vi vaknat.
 
Jag var utsvulten så vi gick ner till köket och åt frukost så fort vi vaknade. Claras familj som var här förr-förra helgen hade tagit med sig Dahls rågbröd till henne och vi skulle nu äta upp det sista som var kvar av den första, nästan veckogamla limpan. Är det inte fantastiskt att ett bröd som är nästan en vecka gammalt, fortfarande kan smaka så gott? Rågbröd med IKEA ost, granola med pink lady-äpple och yoghurt/mjölk, juice och kaffe.
 
Vi satt och åt länge innan vi skypade en sväng med Frida från hennes kök i Sverige. Vi åt lite godis från våra påskägg och gick sedan upp till min säng igen för att kolla på filmen Across the universe som jag inte sett. MASSA bra musik och en bra historia.
 
När vi sett klart filmen var det dags att fixa lite kvällsmat. Vi tog på oss ytterkläder och gick den korta promenaden till Budgens för att köpa lite tortillabröd och annat för att kunna göra tortilla-pizza. Medan jag gjorde pizzorna skar Clara frukten till en fruktsallad som skulle bli vår efterrätt. Medan vi åt kollade vi på x-antal New Girl avsnitt, pratade och dansade till den bästa låten som finns just nu (War med Edwin Starr) och mindes gårdagen och kvällen på dansgolvet.
 
I mitt hus stängs internett av vid 00:00 så Clara tänkte bege sig hemmåt då. Dock stannade hon någon timme till då vi roade oss med att spela skämmigt bra låtar från hennes telefon, säga meningen "åh ja! Det måste vi göra" farligt många gånger och äta lite för mycket fruktsallad. En himla bra "baks"-dag. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback