Papegojor

Jag har, kan man säga, en ledig vecka denna veckan. Så himlans skönt. I måndags var det i och för sig en ledig dag för alla. Jag och Clara spenderade dagen med att promenera i Regents Park, vidare till Marble Arch, äta libanesiskt på Sofra (den underbara restaurangen som vi firade Sandra på), dricka kaffe på TAP och planera, som så många gånger förr.
 
Jag kom hem till ett öppet hus lite efter 7pm. Det var första gången jag såg familjen sedan i torsdags. Lite småprat ifrån dörrkarmen och en tur upp till mitt rum innan middagen. Kate hade lagat en mega-god kryta med kalkon som var kryddad med kardemumma, kanel och saffran. Det var en oerhört trevlig middag. Emma ville berätta om all choklad och all mat som de ätit på hotellet de bott på medan Kate satt bredvid och förklarade allt jag inte riktigt förstod på ett pedagogiskt sätt. Vi skämtade och skrattade och hjälptes åt att diska upp efterråt.
 
Det serverades en helfabrikats-citronpaj till efterrätt som jag åt mest för att inte förstöra den goda stämningen (som jag föreställde mig skulle krossas eller halveras om jag inte deltog). Alla tog sitt fat och skulle gå till vardagsrummet för att se på "The Voice". När det bara var jag och Kate kvar i köket sa jag det jag tänkt under hela kvällen; "I've really missed you guys". Det var hundra procent sant, i alla fall i den stunden. Kate bad om ursäkt för att de lämnat mig ensam men jag sa att det var helt okej, jag hade ju varit med Clara. Jag har haft det jättebra i min ensamhet men nu när det var behagligt, trevligt liv runt om i huset igen, förstod jag hur mycket jag saknat dem. Jag hoppas att Kate uppskattade min ärlighet. Jag är i alla fall glad att jag sa det.
 
Här kommer två bilder till dig Pappa. Jag vet inte hur eller varför men varje år kommer en flock gröna papegojor till Chiswick. Kate har pekat ut dem en gång tidigare i år men då var det bara en stackare. I måndags när jag gick ifrån Gunnerbury station såg jag en hel grupp sitta i ett träd ovanför gången. De satt och knapratade på några slags nötter för det regnade ner små rester från dem hela tiden. I ett träd bredvid satt ett par skator och kraxade lite ogillande mot sina objudna gäster.

Kommentarer
Postat av: and

tack för bilderna tösen. Dom ska ju inte va där egentligen, men....colt är det

Svar: hehe ja jag vet men det är häftigt :)
Moa Ekman

2013-04-03 @ 17:20:46
URL: http://moasimone.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback