Om tio minuter ringer taxi-gubben.

Här kommer en uppdatering.
 
I helgen har jag köpt en dyr klänning, vilket jag inte ångrar alls och det är otroligt ovanligt där det gäller mig. (Jag får ångest när jag köper för mycket. Istället är jag lite snål och sparar mina pengar).
 
Jag, Clara och Frida åkte på middag hos Agnes i West Hampsted. Det var Harry Potter-tema så vi åt pumpa, trollstavar (brödpinnar) och gele bönor. Jag var utklädd till Trelawey, en favorit i repris. 
 
På söndagen drack vi öl (Stella på flaska) på en bänk i Brick Lane. Det var mitt på dagen. Solen sken och det var nästan för varmt för att ha jacka. Vi satt bland alla andra människor utanför Old Truman Brewery, blundade mot solen och pratade. Folk kom och gick med mat i händerna som de köpt på matmarknaden i huset intill. Det var en oerhörd behaglig och bekymmersfri atmosfär. Lite som en fest mitt på dagen. Det var en ordentlig försmak på sommaren i London, kan jag tänka mig. Hoppas jag...
 
Igår var barnens sista lovdag. Jag spenderade halva dagen med Emma. Vi spelade spel och gick och simmade. Efterråt mötta vi Kate och Rebecca på gbk (hamburgerrestaurang) i Richmond för lunch. De hade varit där och shoppat på förmiddagen. Efter maten hände Emma med Kate och gick på bio medan jag och Rebecca strosade runt i staden och letade efter läppstift till mig. Hon ÄLSKAR smink. Det är lite synd att jag är raka motsatsen...
 
Idag var första vanliga skoldagen på ungefär tre veckor. Jag hade tänkt skypa med Pyttan på morgonen, göra lite ärenden och möta upp Clara och Frida för lunch. Men mina planer ändrades helt när Kate ringde om bad om stor, men "ganska rolig" tjänst, som hon beskrev det.
 
Det har ju varit planerat sedan länge att Emma ska få en katt ch det verkar som att det äntligen ska bli av, IDAG. Kate har hittat en katt som de kan hämta ikväll men det innebar att vi behöver skaffa massa saker för katten. Mat, låda, matskål etc. Det blev då helt enkelt så att hon beställde sakerna från en butik i Brentfoth och jag ska snart åka dit med taxi och hämta det. Det blir sedan till att gömma det så att Emma inte märker något. Kate ska sedan ta med sig Emma på en liten "tripp" så fort hon kommer hem från jobbet och åka och hämta katten i Richmond. Emma ska inte få veta något förräns då. SÅ SPÄNNANDE!
 
Så ikväll har vi troligtvis en katt att gosa med. Häligt!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Tur för dom att det finns en med kattvana hos dom i familjen nu då! Most, eller TANT som du säger. PS:har du koll på om det går att åka hem en tur i Maj?

Svar: Ja hehhe det är lite kul när Emma försöker förklara till mig att "När hon kommer fram och nosar på dig, betyder det att du kan klappa henne" och försöker förmedla sina katt-kunskaper till mig på ett mycket lill-gammalt vis. Hihih.
Ajjemen! Jag har bokat flyg och allt :D Kommer hem den 24:e maj och stanna till den 28:e. Då får vi ses!
Moa Ekman

2013-04-16 @ 19:50:26
Postat av: Mamma

Jag har fått äran att se den lilla ljuvliga saken idag!!! En alldeles perfekt svart med vita tassar... såå sööt såå.. // Mamma

Svar: Ja hon är verkligen prefekt. Ligger och sover på min mage i detta nu :)
Moa Ekman

2013-04-17 @ 18:43:04
Postat av: Kusin Josefin

Kitteh! :D

2013-04-22 @ 22:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback