Lucia

Hej och glad Lucia på er. Jag ligger i min säng och har det obligatoriska morgonmyset med frukost och Mysteriet på Greveholm. Idag blev det blåbärsyoghurt med havregryn, hasselnötter och apelsin. Till det, lite lönndörrar, vandrande skelett och luciatåg. Kan det bli bättre?
 
Igår kväll kunde jag inte somna av den töntiga orsaken att jag oroade mig för när jag skulle hinna köpa mina julklappar. Den sista veckan jag är här kommer den äldsta dottern, Rebecca, vara ledig vilket innebär att jag inte kommer kunna ta mig några längre sträckor om ens några. Därför var jag tvungen att plocka upp mobilen, kolla in min kalender, bli chockad över hur lite tid det är kvar, tala tyst för mig själv medan jag försökte placera ut de olika julklappsköpen på dagarna jag har kvar och intala mig själv att det kommer lösa sig. 
 
Ni ska se min julklappshörna. Den är nästan lite mäktig. När jag ser den skämms jag och är stolt på samma gång. Jag är nöjd med allt jag köpt och jag har inte kastat bort riktigt alla mina pengar på det. Ändå får mängden mig att vilja gömma mig under händerna och be om ursäkt. Min nästa tanke är; hur ska jag få med mig allt det här hem!? Förhoppningsvis löser det sig.
 
När jag lämnade Emma på skolan idag och var på väg hem igen med två sparkcyklar i händerna, blev jag kallad "lady" av en mamma. "Yes dear, I was just hurrying through so that lady could pass". Alltså Lady med benämningen vuxen kvinna. HAHAH. Jag tyckte att det lät otroligt fel och skrattade lite åt det tillsammans med mig själv och alla som hörde mig mummla. 
 
Jag ska nog till Frida nu. Hon är hemma och tar hand om Anton som är sjuk. Jag ska försöka lyfta hennes dag lite.
Här är en bild på tekakorna jag bakade för några dagar sedan. De är slut.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Halloy Gumman.
Det är som alla Jular... rätt som det är, står Julen framför dörren och man får lite panik över allt som skall hinna göras. Jag känner samma. Det med väskan fixar sej...du får prov packa i tid och eventuellt köpa en väska till.
Brödet ser ju fantastiskt gott ut.
Du hade nog en mysigare Lucia än vi...märkte knappt av den, såg inte äns någon på tv:n. Ja ja...så kan det va ibland. Välkommen till Sverige. Kram Mamma.

Svar: Jag ska nog baka lite mer innan jag åker hem :) Sen ska jag tydligen baka bröd till Ekman-julen, enligt Birgitta ;) hihih KRAM tack. Längtar efter dig och Sverige
Moa Ekman

2012-12-15 @ 09:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback