Saker jag gör när jag inte jobbar och det gör jag väldigt sällan så jag gör ganska mycket saker. Vilket ju är bra.

Jag tänkte nu ge er en ligen bildsamlig över några saker jag haft för mig de senaste veckorna. Veckor som jag räknar ned dag för dag, timma för timma nästan, i väntan på att det skall bli den 10:e mars och att Johan ska vara hemma igen. Idag är det bara tre ynka dagar kvar! Jag har gått runt och väntat i 55 dagar. Det är typ två månader. Tack och lov har jag inte suttit hemma, sysslolös och rådlös riktigt hela tiden.
 
Jag har bland annat ätit lunch med Maggan, Hanna och Wilma på Mangiamo. Jag och Hanna delade på två pizzor. En med kantareller och bacon och en med chevre, chili och rosmarindressing. SÅÅÅÅ goda. Sedan gick vi för att köpa trosor med prinsessor på till Wilma. Hon hittade inga i hennes storlek men där emot en prinsesskrona. JAg frågade vad den kostade och hon gav mig den här minen och orden; "Jag vet inte..."
Så har jag självklart planerat min födelsedag in i minsta detalj för det är sådant jag älskar att göra. Skriva listor, leta recept, bild-googla och handla mat. 
Med mycket fritid har man tid att göra saker man annars inte orkar eller ens tänker är möjligt. Så istället för att vänta i en timme hemma (och antagligen bara sitta i soffan och se på två avsnitt av någon serie) innan det skulle varit dags att ta tåget in till Alingsås för att möta pappa och tillsammans åka och handla, så tog jag på mig träningsbyxorna, packade ryggsäcken och laddade ner några podcasts och började traska. Jag traskade hela vägen till Alingsås och till Maxi där pappa mötte upp mig och mina trötta fötter. Perfekt tidsfördriv för en timme man har till övers. 
Så kom kalasdagen. Jag och mamma hade fixat och donat. Jag hade hållt på sedan torsdagen. Det hämtades bord, lades ut dukar, plockades med tallrikar och glas och allt var i ordning. Folket kom samtidigt, trots att det var öppet hus, och på något sätt lyckades vi ha plats för alla att sitta. De åt och åt. Jag var enormt nöjd för fasen fa gott det var, tyckte jag själv. 
Lasse min Lasse, hade bakat ett fantastiskt brytbröd till mig som blev kronan på verket. Det fick bli plan-B för de stackare som inte föll för min vegetariska matlagning. 
Å sist kom Kristina och Lisa med alla presenterna. En grillstekpanna i gjutjärn, en mandolin, ett grytunderlägg i rostfritt stål och en flaska vin! Innan dess hade jag fått fin choklad av Elin, en massagebehandling med varma stenar av Hanna och Mikael, kläder av Siv, tulpaner, en flaska rosé och en flaska rött av Maggan och Sacke och fyra Monami-skålar av mamma och pappa. GRYMT!!! Precis sådan jag önskat mig. 
 
Dagen efter blev det oblgatorisk brakfrukost med rester från buffén. Jag och mamma var i himlen. Pappa njöt av Lasses bröd. En himla bra födelsedagkalas-helg!
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja fy bubblan vilken god mat du gjort!! Lyckliga mej som fickk med mig en massa hem.Har NJUTIT I FLERA DAR.

Svar: GUUUUUD så bra :) Dt är så det ska vara :):)
Moa Ekman

2014-03-08 @ 15:43:57
Postat av: Maggan

Jääätegott var det!! Sacke kunde leva på sådan mat sa han. Var tyvärr lite sliten efter hattfesten på lördagen annars hade jag nog tittat in en sväng på söndagen också:)TACK!

2014-03-10 @ 10:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback