Ett rum i Camden

Vid halv sju i torsdags kväll klev jag utanför dörren i Chiswick med en mycket större packning är vad jag planerat, och började rulla min väska mot bussen. Jag skulle ta mig till Victoria station där jag skulle möta pappa, mamma, Maggan och Hanna, för att sedan leda dem vidare till Camden och hämta ut nyckel till vår lägenhet som vi skulle hyra.
 
När jag kom ner i tunnelbanan för att möta dem såg jag först Hanna och Maggan stå i kö för att köpa kort. I nästa sekund hör jag någon ropa; Moa! och en skinande glad mamma uppenbarar sig ifrån höger i mitt synfällt. En lång kram, krulligt hår mot kinden och mammas doft. Fint. Pappa stod med resväskorna lite längre bort. När jag såg hur lite alla hade med sig, skämdes jag lite över mig själv i mn stora jacka och många väskor.
 
Vi tog tunnelbanan till Camden där vi sedan gick av och leddes till "agenturen" av pappa som studerat google maps i två månaders tid inför detta. Det var lite krångel med betalning och darorer som lade av men til slut fick vi två par nycklar och vägvisning till vår lägenhet. Efter många om och men hade pappa till slut fått upp dörren till både ytterdörren och vår dörr. Vi var inne. Klockan var då kanske halv tio.
 
Det var ganska stort faktistk! Mycket större än jag tänkt mig. En korridor som ledde från vardagsrummet till de två sovrummen. Ett relativt stort kök med kaffebryggare (!), två toaletter med badkar och en platt-TV i vardagsrummet. Jag yrde runt och hyllade allt i mitt exalterade tillstånd. De andra var något mer lugna och rationella.
 
Det gjordes kaffe med kaffepulver och sedan gck vi till Sainsbury's för att handla frukostmat och snax. Vi kom inte ut ur affären förrän klockan var elva. Vi skyndade hem i kylan för att värma soppa och dricka vin runt vårt köksbord. Sedan åts det lite chips innan vi kröp i säng, med stora planer för morgondagen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Gumman min. Tack för en underbar långhelg i "Ditt London" Är så nöjd med vad du tog oss med på... Äntligen fick jag mitt AFTERNOON TEA!!! Kul att jag fick köpt något plagg ifrån London åxå (skarfen)ock Maggan som till slut fick Fish and chips på en mysig pub THE OLD STAR vid Victoria station. Kram mamma

Svar: Va skönt att ni fick smaskat i er lite fish and chips till slut :) Var det gott? Tack ska ni ha för att ni orkade hänga med på allt :) KRAM
Moa Ekman

2013-03-05 @ 14:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback