Vi lyxar till det med kotletter och broccoli

Jag vaknade i min smala säng, i mitt mörka rum och insåg att klockan var tjugio över åtta. Egentligen var den ju bara tjugio över sju i England så man kan säga att jag gick upp ganska tidigt. Tolv timmars sömn hade jag fått i alla fall, vilket jag tydligen behövde. 
 
Morgonen bestod av frukost i soffan. Frukt som jag köpt på Pret på Heathrow innan jag gick ombord planet och en rågmacka med makrill i tomatsås, majonäs, gurka och tomat. Massa kaffe på det också. Medan jag åt kollade jag på en av de bästa filmerna jag vet; Spirit - Hästen från vildmarken. Ja, jag vet att det verkar töntigt men jag står för det. Faktum är att jag nog inte gråter så mycket till någon annan film som jag gör när jag ser Spirit. Fem minuter in i filmen bröt jag ihop. Munnen som var full av sörgås, förvreds till en smärtsam grimas och jag förlorade mig själv i känslostormen. Jag hann gråta av lycka, glädje och kärlek på bara 40 minuter. Efter det stängde jag av filmen för att göra mig i ordning och komma igång med dagen.
 
Jag lyssnade på Elvis medan jag duschade, klädde mig, målade mig ( eyeliner till och med ) och sjöng. Vid 11.30 gick jag ut i kylan mot tåget, åkte in till Alingsås och såg med början till sentimental blick på staden. Så vacker. Vid 12.30 satte jag mig på Nygrens övervåning som planerat och väntade på Elin. Hon kom, vi kramades, köpte fika och myste. Mega-god fralla och kaffe. När det var dags för mig att köpa söt-fika fick jag en idé. Jag frågade den velige mannen (min föredetta chef som troligtvis inte kände igen mig) bakom disken, om jag kunde få betala mellanskillnaden för det jag köpte tidigare och det som lunchen kostade. Jag ville nämligen åt det lilla smörgåsbord av godsaker som stod på lunchbordet och som alltså ingick i lunchen. Han tyckte detta var väldigt veligt men gick med på det. jag betalade 25 kr för min kaffe-påtår och fick sedan ta för mig av kakorna. Score! Perfekt för en sådan som mig som aldrig kan bestämma vad jag vill ha. 
 
När kaffet stigit oss åt huvudet gick vi ut på stan och kollade affärer. Vi kramade Ellen och Emilia och vandrade runt mellan affärerna medans vi väntade på att klockan skulle bli fyra. Tio i sa vi hejdå på Bokia och jag plockades upp av pappa. Vi åkte till Willys. Köpt bröd, kotletter, broccoli och fänkål bland annat och åkte hem. Till middag blir det stekta kotletter med brunsås och potatis. Till det, en fräsch sallad med fänkål och äpple samt kokt broccoli. 
 
Ikväll ska vi utnyttja mina biobiljetter och gå och se Django! Tarantinos nya film!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback