Vi driver runt och hittar mysiga hål i fasaden

Helgen började med att Frida knackade på dörren vid tio-tiden iklädd hela sport-kittet. Vi skulle ta en powerwalk längs med Themsen. Vi skyndade fram medan vi diskutterade film och framtidsplaner. Vi skildes åt vid min dörr en timme senare. 
 
Dagen fortsatte med att vi tog tuben till Covent Garden där vi mötte Pyttan. Planen var att testa ett smörgåsfik som vi kikat in i dagen innan. Disken var full med olika mackor och pålägg ifall man ville bygga sin egna, geniala skapelse. En bit längre in i affären fanns en annan disk där man beställde kaffe och eventuella sötsaker. Jag tog en Italiens macka med kyckling, röd pesto, soltorkade tomater och spenat. Till det en stor kaffe. På undervåningen fanns plats att sitta bland valv och väggar i tegel. Vi tog plats i ett hörn av träsoffan och där satt vi länge, länge. 
 
Vi pratade om kloka saker. Måsten som inte är måsten. Trender som formar oss. Karaktärsdrag i vårt egna skådespel. Frida försvann ett tag för att träffa Alice. Då satt jag och Pyttan kvar och läste bok, skrev och målade i behaglig tystnad. Senare kom Frida tillbaka med Alice som sällskap. Vi fikade lite och satt en timme till. 
 
På kvällen hamnade jag, Frida och Pyttan på en otippat och mysigt pub i Soho. Stället var upplyst av levande, svarta ljus i kandelabrar. Det fanns stora bort i marmor och väggarna var täckta av speglar. Vi drack god, efterlängtad öl och pratade om ännu mer viktigheter, skrattade och trivdes tills puben stängde. 
Mitt nya mål för i år är att hitta pärlor. Fina stället att ta det lugnt. Mysiga fik och restauranger. Hittills har vi hittat tre. I Söndags gick vi in på Notes som vi bara gick förbi dagarna innan. Det var stilrent, lugnt och behagligt. Träbord, individuella stolar, hyllor med fina viner och stiligt folk bakom kaffemaskinen. De hade massvi med olika kaffevarianter, dyra sådana, och läskande bakverk, även de på tog för dyra. 
 
Jag var där med Pyttan, Frida, Sandra och Linnea som kom lite senare. Vi drack cappuccino. Den var minst sagt god. De andra skrattade åt mig hängivna reaktion när jag smakade på den. Kanske var jag bara väldigt sugen på cappuccino. Vi satt och pratade om julen, festivalen och planerade komande träffar. Vid halv tre gick jag, Pyttan och Frida mot Piccadilly för att hoppa på bussen till Shepard's Bush. Där väntade biobesök med Karolina och Alice. 
 
Det är nämligen så att vi för snart ett år sedan gav Pyttan en födelsedagspresent; vi skulle bjuda henne på bio en kväll. Det tog ett tag för henne att få den presenten men hon tyckte att det var värt väntan. Vi såg nämligen Le Miserablé. Den var otroligt fin, gråtig och mäktig. Slående presatation av ALLA inlbandade. Anne Hathaway var absolut bäst och scenen där hon sjunger "I dreamed a dream" var så fastastiskt så ni bara måste se det!
 
Japp. Det var min första helg i London för det här året. There's plenty to come. Looking forward to it.
 

Kommentarer
Postat av: Faster A

Det verkar som om du har tinat upp och kammat ur frosten ur håret, att dom har ett sådant värmesystem det är ju iallafall 2000tal! Tur att ni kan värma er på alla dessa mysiga cafeèr

Svar: Kate frågade mig idag om det var kallt :) Jag sa att... mja, faktiskt lite, om jag ska vara ärlig. Hon sa att hon kunde köpa en värmefläkt åt mig men jag kände mig för krävande så jag sa att hon kunde vänta med det och se för än så länge funkar det :) Jag sover ändå mycket bättre när det är kallt, plus det blir förhoppningsvis varmare snart ;P hihii
Moa Ekman

2013-01-16 @ 21:48:31
Postat av: Faster A

Är det lika kallt i de andra rummen eller har du kallast "uppe hos dig"? Visst sover man bättre när det är lite kallare (LITE!) än om det är för varmt,här hade vi -10 i morse o just nu singlar det lite fin snö

Svar: Ja det är kallast i mitt rum och köket som ligger längst ner :) Men jag klarar mig. Ikväll har jag en tung filt/överkast att ha över mig om det är så:)
Moa Ekman

2013-01-16 @ 22:06:30
Postat av: Mamma

SNÖ... Vi har fått hit vintern igän drygt 15cm var det när jag vaknade igår. Peter varit uppe sen 01.30 och startade snököringa vid 02.30. Mamma

Svar: Stackarn! Han sliter ju ihjäl sig snart! Hoppas ni får vår istället :)
Moa Ekman

2013-01-17 @ 19:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback