Natural History Museum

Idag var jag, Frida, Pyttan och Sandra på Natural History Museum. Jag kan inte riktigt förstå att det tagit sån tid för mig att ta mig dit! Vi var i alla fall där och såg på dinosaurier, skelett, uppstoppade djur och fosiler. Vi hittade min dinosaur-tvilling; Moa. Hen levde för maaaaaassvis med miljoner år sedan. En lång, strutsliknande sak som inte kunde flyga men troligtvis sparkas och springa. Pyttan tog en bild på oss två. Man kan ju se likheten, helt klart. Samma käke. Vi åt sedan lunch på Pret.
 
Jag åkte hem med Frida, fick leverpastej av henne och skrev saker i kalendern. Sedan gick jag hem, hämtade Emma, handlade, lekte i hennes rum som gick ut på att kasta klistrika silikonbitar mot taket och få dem att fastna. Sen tävlade vi om vem som kunde hoppa upp och slå/krafsa ner sina snabbast. Hon stod i sängen och jag på golvet. Hon van med ett poäng. Jag velade misstänksamt länge med att hitta min andra grej någonstans på golvet medan hon rev ner sin och skrek av lycka. Jaja, jag gav henne det. Sedan åt vi äpple i soffan och tittade lite på filmen Upp. Jag började laga mat, väldigt mycket för tidigt. Det blev laxpaket med färsk fänkål, persilja och salladslök. Till det hade vi potatismos och en grönsallad med sockerärtor. Tyvärr var maten tidig och Nick sen så det var lite halvljummet när vi väl satte oss för att äta. De verkade gilla det i alla fall. 
 
Imorgon ska jag skriva listor, göra en café-karta, gå på rean om jag hinner, köpa blommor och åka till Kath för sista gången. Glad onsdag på er.

Kommentarer
Postat av: Kusin Josefin

Brush-tailed possum! <3 Hurrr durrr

2013-01-16 @ 22:42:18
Postat av: Faster A

Wow! Vilket ställe!

Svar: Väldigt coolt :) Man behöver nästan en hel dag där. Och en guide för att göra det lite intressant. Till slut orkar man inte läsa på varje skylt.
Moa Ekman

2013-01-17 @ 19:05:10
Postat av: Mamma

Vilka härliga dagar du har!!! Det är du ju åxå värd. Vem skall ha blommor och vad finns det i Kath ???

Svar: Kath är en kvinna som är Emmas "privatlärare" som vi åkt taxi till på torsdagar ända sedan jag kom. Emma ska från och med nu ska en annan lärare komma hem till oss istället och undervisa Emma:) Så det var sista taxifärden dit idag.
Moa Ekman

2013-01-17 @ 19:41:16
Postat av: Kusin Josefin

Vilken fin kinesisk vattenhjort du har tagit kort på, öhöhöm. Men bildgoogla på dik-dik, så får du se hur söta de är.

Svar: ÅH! Det är ju sen där har-liknande hjorten! Jag tror den fanns uppstoppad den med :)
Moa Ekman

2013-01-17 @ 21:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback