Tvätthögar och familjemiddag

Första riktiga dagen i Chiswick är nu avklarad och jag sitter i min älskade säng och hör hur familjen röjjer i köket. Det är nämligen inte min uppgift. Nä. Saker har ändrats ska ni veta. Vi har från och med nu ett antal matdagar var då vi lagar mat åt allihop i huset. Idag var det min tur och jag ska även laga mat imorgon med. Kate lagar mat på måndagar och tordagar, vilket är bra för då har Emma piano, respektive Kath-lektion som hittills har stället till det med mattiderna och jag har fått stressa fram mat. På fredagar är det Rebecca och Nick som lagar mat så jag slutar så fort de kommer hem, i stort sett. Är det inte underbart!
 
Idag lagade jag bulgursallad med ugnsrostade morötter och rödbetor, granatäpple, sallad och fetaost. Till det, lite stekt lax med citronpeppar, creme fraich och en magnifik pesto som jag köpte i julklapp till Kate och Nick. Det blev nästan stående ovationer...och då överdriver jag inte. De tyckte verkligen om det och uppskattade att det var så nytt och hälsosamt. Kate och Nick åt gladeligen men Rebecca och Emma var tyvärr ganska mätte efter ett stort mellanmål så det åt inte riktigt upp. Emma skålade dock för mig.
 
Vi fick veta, per brev, att Nick ska bli "knighted". Jag vet inte om det kan översättas med adlad eller om det är lite verdrivet. Han ska i alla fall till Buckingham Palace och får ta med sig tre personer så hela familjen ska dit. Det var högljudda tjut runt bordet när han läste upp brevet. Jag måste säga att det är galet coolt.
 
Idag har jag tvättat minst hundra tvättar (kändes det som) och vikt tonvis med kläder. Frida kom över till mig och hjälpte mig bädda barnens sängar. Sedan drack vi gott te från indiska och spelade frågespel på engelska. Himla bra träning verkligen! Sedan lagade vi god laxsoppa med pasta, champinjoner, morötter, savoykål, ingefära och persilja. Det blev görgött. 
 
Jag hämtade sedan Emma i skolan där en käns barnboksförfattare signerade sina böcker. Emma var superexalterad. Hon bjöd sedan med en kompis hem så jag kunde enkelt fortsätta med att vika min tvätt. Jag lagade mat och försökte roa Rebecca på samma gång. Vi åt maten, de röjde upp i köket (den som lagar maten slipper nämligen det) och nu är jag här. Sitter och smaskar på ett par av pralinerna jag fick av Elin i julklapp. En stor, tung ask full med härligheter från Paris! En bra första dag. Imorgon ska några arbetare fixa med Emmas tak men jag hoppas att jag ska kunna komma iväg till High Roaden för att fika med Pyttan och Frida på Gail's. 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej! Åh vad härligt att höra att det är bra å vara tillbaka! Skönt när saker ändrar sig till det bättre!! Massa kramar från Hanna å wilma

Svar: Hej! Ja förhoppningsvis kommer det bli mycket trevligare middagar framöver:) KRAM på er också!
Moa Ekman

2013-01-09 @ 11:11:42
Postat av: J

Oh, Lord Nick! Vad heter familjen i efternamn och vad sysslar han med? :D *stalka stalka*

Svar: hihih ja jag vet inte hur stort och allvarligt det är men...de ska ju förbaske mig till Buckingham Palace! Nick Fuller heter han men det är kort för Nicholas ;)
Moa Ekman

2013-01-09 @ 18:17:51
Postat av: faster A

Hur kommer det sig att det har blivit denna ändring med matlagningen?

Svar: För att de tyckte att barnen var stora nog för att kunna ha en riktig familjemiddag. Det görs nämligen skillnad på barnens middag och föräldrarnas här. Barnen äter "Tee" som är en tidigare och lättare middag än den som föräldrarna äter senare på kvällen. Det blir ofta så när man har nanny och så. Nu äter vi istället "supper" allihop :)
Moa Ekman

2013-01-09 @ 19:24:15
Postat av: Kusin Josefin

"Nicholas Fuller, head of education, LOCOG. For services to the London 2012 Olympic and Paralympic Games – Member of the Order of the British Empire (MBE)." Yeeees? This is him, no?

Svar: WHAT!! har du kollat upp honom! Fräckt! Det borde vara han ja :P
Moa Ekman

2013-01-10 @ 00:05:59
Postat av: Kusin Josefin

Jag kanske råkade googla lite på honom. Men listorna är ju väldigt offentliga, så ingen creepy googling. Bara lite. Ville se vad han gjort och om han var en kändis. Det var han inte. Ingen som jag bryr mig om i alla fall, som typ Jimmy Carr eller Sean Lock.

Svar: Ehm... nä känd är han nog knappast. Ledsen att göra dig besviken ;)
Moa Ekman

2013-01-10 @ 21:07:25
Postat av: Kusin Josefin

Screw him then! >:p Men det måste ju bo en massa kändisar i "ditt" område, som är så fancy. När skulle vi hälsa på sa du? Stalky stalky stalk...

Svar: Jag har sett tre kändisar :) Jag har sett mannen som spelar Vaktmästaren i Harry Potter, Eddie Marsan som bla spelar inspector Lestrad i de nya Sherlock Holmes-filmerna och så klart, den coolaste av dem alla; Collin Firth!
Ja ni får komma NÄR ni vill :) men sprid gärna ut det över året för folket på mammas sida kommer i mars. Ni kan komma i april :)
Moa Ekman

2013-01-10 @ 22:28:45
Postat av: Kusin Josefin

Colin Firth?! Iiiiiiiiiihiihihi! :D Vet du vem mer som bor i London? Sean Bean. Som ett exempel.

Oh, var tvungen att googla på E.Marsan, men känner igen honom mycket väl. Bra skådis, men spelar "alltid" creepy figurer.

Svar: Nä jag är inte lika stalker som du ;) hihi men säg till så ska jag hålla utkik efter några åt dig;)
Moa Ekman

2013-01-13 @ 21:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback