London är slaskigt men vi älskar det ändå

I lördags började jag dagen med att äta frukost i sängen medan jag såg på Glee. Jag åkte sedan in till London med inställningen att kolla rea och köpa jeans. Efter att ha bett om råd från både Frida och Mamma köpte jag ett bar höga svarta och ett par jeansblå. Båda tajta och raka.
 
Jag mötte upp Frida, Pyttan och Alice för lunch. Vi åt vegetariskt på en vegetarisk, grön, rättvisemärkt restaurang/café som alltid har en vegetarisk buffe att bjuda på. Man fick köpe en papp-tallrik, liten, mellan eller stor och sedan gick det ut på att fläska på med så mycket man kunde från buffen. Man fick nämligen bara gå en gång. Vi satt med back-packers och gröntänkare och åt med trägafflar. Maten var faktiskt riktigt god! Tyvärr fick man ju inte vräka i sig av det man tyckte var godast, eftersom man bara fick en chans på sig att välja rätt.
 
Efterråt gick vi till TAPcoffe för fika. Jag drack cappuccino. Den var väldigt syrlig, precis som deras svarta kaffe. Det var dock inte så gott denna gången. Vi satt kvar länge. Alice lämnade oss för att gå och jobba och en stund senare gick även Pyttan för att gå hem och äta innan vi skulle ses för öl.
Jag och Frida gick och kollade rea i väntan på att själva äta lite. Vi hamnade på Wildwood Kitchen där vi åt chevré-sallad och drack rödvin. Vi njöt och var fnissiga. Vi mötte upp Karolina och Pyttan och skyndade iväg till puben som jag, Frida och Pyttan varit på helgen innan. Snart fick vi även sällskap av Sandra och stämningen sprakade. Jag tjöt, Karolina skrattade som en häxa, Pyttan skrev berättelser, Frida frågade Sandra frågor och Sandra målade på min arm.
 
Cicci och Agnes kom mot kvällens slut och slog sig ner på en stol vid vårt bord. Tyvärr stängde puben ganska snart efter det men vi var glada ändå. Vi sjöng den svenska, härliga "sången" "kiss i sängen och ha det bra...". Jag hade ingen aning om att det fanns andra människor i min ålder som kunde den förrutom jag. Det är en låt som jag fått lära mig av min mor men jag har ingen aning om vart den kommer ifrån. Den skrålade vi i alla fall på medan vi gick på Londons gator vid midnatt.
Söndagen fick sig en liten seg start med sovmorgon. Halv elva mötte jag i alla fall Frida vid bussen för att åka in till Soho och äte brunch på Gail's med henne och Pyttan. Det blev ett glas yoghurt med granola och äppelkompott och en grillad macka med skinka och ost som vi delade på mellan oss. Eftersom vi satt så länge fick det även bli en liten söt avslutning med fika. Vi roade oss med att svara på musikfrågor som Pyttan skrivid ner, bla från programmet Christer i P3. Det var saker som; Om du var en artist, vem skulle du vara då? Om du skulle ha en artist som inneboende, vem? Hat-låt? mm.
 
Frida lämnade oss för att åka hem och äta men familjen (trodde hon) medan jag pch Pyttan satt kvar. Vi pratade om frukt-namn, Svenskars blåögdhet och massa annat. När vi insett att vi suttit i över fyra timmar, beslutade vi oss för att röra lite på fläsket. Planen var nämligen att äta burgaresenare mot kvällen och vi ville bli lite hungriga. Vi gick i affärer, kollade rea och provade skor tills klockan var ungefär 17:30. Då gick vi mot BRGR.CO (Burger and company) i Soho.
 
Vi drack mini-cola och beställde varsin medium burgare som man fick "bygga ihop" själv. Jag blev förvånad när jag kände hur salt och pepprigt köttet var! Inte alls som Byrons burgare. Vi åt länge och väl. Pratade och prisare maten. Vi bestämde att detta var en värdig konkurrent till Byron. Kvällen avslutades med vin/öl på en pub vid kanten av Soho/Covent Garden där vi planerade tiden som är kvar. En mycket trevlig söndag!

 
 

Kommentarer
Postat av: Kusin Josefin

Svenskars blåögdhet?

Svar: Att de tror att de är så bra. Ignorerar allt smutsigt i vår historia och tar avstånd från eventuella anklagelser. Tex tvångssterelisering och så där. Typ;)
Moa Ekman

2013-01-23 @ 00:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback