Baby-sittar-fredag

Jag har krupit ur jeansen och i mina mysbyxor. Kvällen kan komma. 
Emma har kompisen Eva här som ska sova över. Rebecca är samtidigt på en sleep-over hos en av sina kompisar, passande nog. Jag har blivit ombedd att INTE störa dem, där de befinner sig bakom stängd dörr i Emmas rum men på tok för mycket godis än som var min tanke från början. Min ovälkomnade närvaro passar mig bra då jag passar på att sitta i soffan med datorn och leta recept, caféer och roligheter i London. Fin fredag.
 
Det är rysligt kallt idag. Nära nollan i morse tydligen. Detta kändes när jag, Frida och Pyttan vandrade längs med Soho's gator för att hitta något mysigt, nytt café där vi kunde ta en kopp kaffe. Vi hamnade till slut i en avlång affär som vi allaihop gått förbi vid olika tillfällen och tänkt: Wao! Dit måste man gå någon gång! När vi köpt mackor, kaffe och satt oss till rätta visade det sig att vi hamnat på TAP coffee, ett café som jag hittat på nätet och som jag skrivit ner adressen till i min bok, bara för att jag så gärna ville gå dit! Vilken lycka!
 
Kaffet var superbt. Lite syrligt och eget. Faktum var att det var så gott att jag surplade på det utan mjölk och åt kanterna på min BLT-surdegs-smörgås, samtidigt som jag njöt i fulla drag. Vi satt länge, länge och skrev i våra böcker. Jag skrev i min nyköpta kalender och Pyttan skapade en kompis-lista som vi alla fick fylla i. Nu vet jag tex att Pyttans idol är J.K Rowling och att Frida vill bli Drottning när hon blir stor. Vad vore vi utan listor...
 
Nör vi blev sugna på mer kaffe, reste vi oss för att hitta ett nytt ställe. Utnyttja tiden och staden. Vi styrde mot Covent Garden och ett kaffe-hak som heter Notes. Detta stod också med på min lista. Tiden försvann tyvärr så vi kunde bara gå förbi och kika in, sedan behlvde jag säga hejdå för att åka hem till Chiswick igen där jobbet väntade. 
 
Nu ringde det på dörren så att hela huset skakade! Det var Nick. Han ska till gymmet. Jag stavade precis gymmet med J och Y...jymmet... Lovely...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback