Sista helgen

Idag, om några timmar och efter en hel del att göra, börjar min sista helg här i London för det här året. Det är både sorgligt och åerhört efterlängtat. Innan jag blir ledig ska jag dock hinna med en hel del som sagt. Rebecca är redan hemma för hon slutade skolan idag. Vi ska snart gå och hämta Emma från skolan. Sen ska vi baka Cheesecake för Kate fyller år idag och det ska bli hennes födelsedagstårta. Hon och Nick sitter antagligen på flyget till Amsterdam nu och kommer tillbaka på söndag eftermiddag. Då ska det komma främmat hit och det ska bli "tea" så kakan skall bjudas på. 
 
Efter cheesecake-baket ska vi se till att väskorna är packade och hoppa in i taxin som plockar upp oss vid 5pm. Den tar oss till barnens kusiner. De ska tack och lov spendera helgen där och inte hemma med mig. Vet inte om jag hade fixat det. Där ska jag vänta tills kusinernas föräldrar (Kates bror eller svägerska) kommer hem och avlöser mig. Efter det ska jag ta tub eller overground till Emmie där det ska bli fredagsmys. Hon är ensam hemma och vi är ett gäng som ska laga mat, dricka vin och ha det allmänt mysigt där. Så kommer min helg att börja.
 
Imorgon, lördag, ska jag troligtvis njuta det sista av Emmie eftersom hon inte kommer tillbaka hit efter jul som vi andra. Hon ska sluta. Det är sorgligt som fasen eftersom hon är så himla fin. På kvällen ska jag där emot ut med bästaste Pyttan och Frida. Jag och Frida ska vå ta med Pyttan till vårt Zizzi och ha en härlig sista middag ute tillsammans innan vi åker hem för julen. Det ser jag verkligen fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback