Major update

Det här blir lite i fel ordning men ni får finna er i det. Tidigt förra fredagen åkte jag länge och långt till det vackra cafét Vintage Emporium där jag åt brunch med Emmie och Linnea. Här har ni ite bilder från det.
Första advent satt jag på Gails i flera timmar och fikade med datorn framför mig. Jag åt deras morotskaka som var otroligt god!
Den 27 november satte jag mig på Espressohouse med Pyttan för att förbereda vårt kommande julfirande den 22 december. Då ska vi samlas hos Frida med alla våra finaste vänner och mysa med jul-gott.
Den sista söndagen i November hade Svenska kyrkan julmarknad. Sandra som "jobbade" där tipsade oss så vi gick dit. Det var en helt fantastisk stämning och jag hade kunnat sitta där hela dagen. Vi provade pepparkakor, doftade på glögg och varmkorv, satt i bänkraderna och fikade medan en tant i hederlig klädsel spelade jullåtar på pianot under prediksstolen. Jag längdade så det gjorde ont till Sverige och till Farfar, Clary, Pappa och våra söndagar ihop. Ändå var det väldigt fint och jag ville egentligen inte gå där ifrån. Jag fikade med en kärlesmums och kaffe. Sandra var kaffeflicka och hon fyllde på min kopp. Det var obegränsad påtår. Tacka vet ja' Sverige. 
För väldigt länge sedan, känns det som nu, var jag, Frida, Pyttan och Alice på Whole Foods på Kensington High Street. Det var som Pyttan beskrev det; ett väldigt fancy Maxi. Allt var så prydligt upplagt, nästan som konstverk. Jag trivdes, så klart. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Gumman. Trevlig blogg Pyttan fixat åt dej Hälsa henne det! Tack. Det ser spännande ut på sista bilden... det som ser ut som ros blomblad, ÄR det de...? eller VAD?? Vill HA!! // Kram mamma

Svar: Ja det ska jag hälsa henne :) Ja du det kan det mycket möjligt vara. De hade verkligen ALLT där. KRAM
Moa Ekman

2012-12-12 @ 19:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback